• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

ولیعهد عربستان سفر منطقه‌ای خود را از قاهره آغاز می‌کند

  • 29 خرداد 1401 - 12:42
ولیعهد عربستان سفر منطقه‌ای خود را از قاهره آغاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی فردا دوشنبه (۲۰ ژوئن) در آغاز سفر منطقه‌ای خود به قاهره پایتخت مصر سفر خواهد کرد.

بنابراین گزارش، سفر منطقه‌ای محمد بن سلمان علاوه بر مصر شامل اردن و ترکیه نیز می‌شود.

ولیعهد عربستان سعودی در این سفر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار خواهد کرد. موضوعاتی نظیر تأثیرات جنگ اوکراین بر منطقه و سفر جو بایدن به عربستان سعودی در ماه آینده از مهمترین موضوعات مطرح در سفر محمد بن سلمان به قاهره اعلام شده است.

این در حالی است که مقامات رسمی عربستان سعودی تاکنون به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر و اعلام دلایل سفر بن سلمان پاسخ نداده‌اند.

روابط عربستان سعودی و مصر در ماههای اخیر پس از شدیدتر شدن دامنه‌های بحران اقتصادی در مصر نزدیک تر از قبل شده است. در شرایطی که بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی ترجیح دادند که سرمایه‌های خود را از مصر خارج کنند، دولت قاهره تلاش کرد همزمان با آغاز جنگ اوکراین، از افزایش بیشتر قیمت کالاها جلوگیری نماید، در همین راستا نیز عربستان سعودی در راستای کمک به قاهره، ۵ میلیارد دلار در بانک مرکزی مصر سپرده گذاری کرد.

دولت مصر اعلام کرده که همکاری با صندوق سرمایه گذاری عربستان منجر به جذب سرمایه‌هایی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار خواهد شد.

گفتنی است محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قرار است، پس از پایان سفر به قاهره در روز چهارشنبه هفته جاری (۲۲ ژوئن) به ترکیه سفر کند و پس از آن به اردن برود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.