• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ولاسکو در بین بازیکنان ایجاد انگیزه می‌کرد/ فضای رقابتی از بین رفت

  • 15 مرداد 1400 - 14:47
ولاسکو در بین بازیکنان ایجاد انگیزه می‌کرد/ فضای رقابتی از بین رفت

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو نتوانست نتیجه قابل قبولی به دست آورد و با شکست مقابل تیم ژاپن، حریف دیرینه آسیایی خود از مرحله گروهی رقابت‌ها حذف شد. برخی بر این باورند که از بین رفتن فضای رقابتی بین بازیکنان در سال‌های اخیر و استفاده از ترکیب مشخص در بدنه تیم ملی، یکی از علل افت والیبال ایران بود.

خولیو ولاسکو مربی نام‌آشنا که خاطرات خوبی بر ذهن مردم ایران بر جای گذاشت، در سال‌های حضورش در تیم ملی با ایجاد فضای رقابتی، حاشیه امنیتی برای هیچ یک از بازیکنان باقی نگذاشت تا همه شانس حضور پیراهن تیم ملی را داشته و در نتیجه شاهد نتایج خوب باشند.

رضا صفایی ملی‌پوش اسبق تیم ملی والیبال که در دوران ولاسکو به تیم ملی دعوت شد، در گفتگو با مهر گفت: متأسفانه تیم ملی والیبال در بازی‌های المپیک توکیو نتوانست نتایج خوبی به دست آورد. چند بازیکن جوان در این مدت رونمایی شدند؛ امیدوارم در سال‌های آینده با برنامه‌ و حساب‌شده‌تر به تیم ملی کمک کنیم تا نتایج خوب گذشته تکرار شود و مسیر پیشرفت داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور ولاسکو در ایران گفت: خاطره‌ای که همیشه برای من جالب و عامل انگیزه بود، نوع رفتار ولاسکو با بازیکنان بود. سال ۹۰ در اردوی جوانان حضور داشتم اما ولاسکو مرا به اردوی بزرگسالان دعوت کرد. لخته خونی در دستم ایجاد شد و مجبور شدم تحت عمل جراحی قرار گیرم اما به خوبی به یاد دارم پس از انجام عمل، زمانی که برای تماشای تمرینات به اردو رفته بودم، ولاسکو در کنارم آمد و با من صحبت کرد.

ملی‌پوش اسبق والیبال ایران تأکید کرد: ولاسکو طوری با من صحبت کرد و انگیزه داد که دوست داشتم همان موقع با شرایطی که دستم را تازه عمل کرده بودم، تمرین را آغاز کنم. در آن دوران دو تیم قدرتمند داشتیم و هیچ بازیکنی در حاشیه امنیت وجود نداشت. همه بازیکنان چه باتجربه‌ها و چه جوانان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با یکدیگر رقابت داشتند.

صفایی افزود: انگیزه خوبی در بین بازیکنان وجود داشت اما در سال‌های اخیر به جرأت می‌توانم بگویم بازیکنان لیگ برتری هیچ انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی نداشتند چرا که تعداد محدود و مشخصی در ترکیب تیم ملی حاضر بودند. به هر حال برای تیم ملی در ادامه آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم والیبال ایران دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

وی در پایان درباره آغاز تمرینات تیم پیکان نیز گفت: از روز شنبه تمرینات تیم آغاز شد، پیکان یکی از پرافتخار ترین تیم‌های آسیا به شمار می رود ولی در چند اخیر نتایج خوبی کسب نکرد. هدف باشگاه امسال این است با جذب بازیکنان و کادرفنی خوب نتایج در خور شان پیکان به دست آوردند. همه بازیکنان با تجربه و با انگیزه هستند، امیدوارم به اهدافمان برسیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.