• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

وقوع ۴۵۵ مورد حادثه و حریق سمنان/ ۲۳۷ نفر نجات یافتند

  • 03 مرداد 1401 - 12:46
وقوع ۴۵۵ مورد حادثه و حریق سمنان/ ۲۳۷ نفر نجات یافتند

رضا رهایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری ۴۵۵ مورد حریق و حادثه در شهر سمنان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: از این تعداد ۱۳۰ مورد آتش سوزی و ۳۲۵ مورد عملیات امداد و نجات را شامل می‌شود که همگی توسط آتش نشان‌ها به خوبی پوشش داده شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین علت حریق‌های رخ داده شامل بی احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و غیره بوده است، افزود: ۳۶ مورد حریق‌ها در معابر، ساختمان‌های متروکه و ضایعات، ۲۲ مورد در منزل مسکونی و ۱۹ مورد در پارک‌ها و فضای سبز رخ داده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی سمنان تعداد ۴۱ مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری گزارش شده است، ابراز داشت: خوشبختانه این حوادث فوتی نداشتند اما خسارت عمده فراوانی به برخی از آنها وارد شده است.

رهایی در ادامه تصریح کرد: حوادثی که مأموران آتش نشانی سمنان در آن حضور داشتند غالباً شامل مواردی نظیر باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و غیره می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین آمار حوادث با ۱۳۲ مورد مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور و اماکن بوده است، افزود: گرفتن حیوانات موذی با ۷۴ مورد و تصادف و واژگونی خودرو با ۱۹ مورد در رتبه بعدی قرار دارد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان با بیان اینکه در مجموع این حوادث ۲۳۷ نفر مرد و زن در شهر سمنان نجات یافتند، اضافه کرد: آتش نشانی سمنان در با مجموع ۲۲۶ ساعت و چهار دقیقه عملیات اطفا و امداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۲۵ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.