• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وقوع سیل در ۳۸ روستای سیستان و بلوچستان/امدادرسانی به ۳۷۹ خانواده

  • 10 دی 1401 - 12:16
وقوع سیل در ۳۸ روستای سیستان و بلوچستان/امدادرسانی به ۳۷۹ خانواده

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا میربهاءالدین، با اشاره به بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۸ روستا، درباره امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده از هفتم تا صبح دهم دی‌ماه، گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل ۳۸ روستا و ۶ شهرستان شامل چابهار، کنارک، سرباز، فنوج، نیکشهر و ایرانشهر در جنوب استان دچار سیل و آبگرفتگی شدند.
وی ادامه داد: در سه روز گذشته، ۳۳۵ نفر نجاتگر و پرسنل در قالب ۶۸ تیم عملیاتی و ۴۵ خودروی عملیاتی خدمات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را برعهده داشتند.
میربهاء‌الدین با اشاره به اینکه ۱۳۸۰ نفر متاثر از جاری شدن سیل بودند، اضافه کرد: ۳۷۹ خانواده متاثر از سیل شدند که خانه ۷۴ خانواده بر اثر جاری شدن سیل تخریب شد، بنابراین ۳۰۹ نفر از آسیب‌دیدگان در چادرهای هلال‌احمر اسکان و ۱۲ نفر نیز از سیل نجات یافتند.
وی عنوان کرد: در این مدت ۵۷ دستگاه چادر امدادی، ۲۸۵ تخته موکت، ۴۲۹ تخته پتو، ۳۵۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ بسته غذایی یک ماهه، ۱۹۰ کیلوگرم برنج، ۹۸۹ کیلوگرم نایلون و ۲۸۸ قوطی کنسرجات، والور، قندوشکر و ست بهداشتی بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان همچنین گفت: عملیات امدادرسانی به افرادآسیب‌دیده با وجود پایدار شدن شرایط جوی ادامه دارد و نیروهای امدادی در صورت حادثه در حالت آماده‌‎باش قرار دارند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.