• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

وطنخواه: خودمان را فریب ندهیم/ شانس‌مان در جام جهانی کم است

  • 19 فروردین 1401 - 10:40
وطنخواه: خودمان را فریب ندهیم/ شانس‌مان در جام جهانی کم است

رضا وطنخواه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (برنده دیدار ولز – اوکراین یا اسکاتلند) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: به نظرم خوب بود. در جام جهانی که تیم ورامین نمی‌آید و روبروی ما قرار نمی‌گیرد. در گروه متوسطی هستیم. گروه‌مان نه قوی است و نه ضعیف. به خصوص که با آمریکا یک بار بازی کردیم. طبیعتا همه اهالی فوتبال بازی‌های تیم‌های انگلیسی را بیش از هر مسابقات دیگری تماشا کرده‌ایم. تیم بعدی هم قرار است از پلی آف اروپا بیاید، قطعا تیم خوبی است. نمی توان از قدرت ولز، اسکاتلند یا اوکراین گذشت. با این حال اگر باهوش باشیم و از فرصت‌هایمان استفاده کنیم و بدشانسی نیاوریم، می‌توانیم موفق شویم.

وی درباره قدرت انگلیس و موفقیت این تیم در مسابقات اخیر گفت: در هر حال انگلیس را نباید دست کم بگیریم. آنها مهد فوتبال هستند و جام جهانی را هم کسب کرده‌اند. در مسابقات اخیر خود هم موفق بوده‌اند و نسل خوبی از بازیکنان را در اختیار دارند. انگلیس دارای پیشینه غنی در فوتبال است. در عین حال اگر شانس داشته باشیم و خوب هم بازی کنیم ممکن است در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد شانس برای صعود به مرحله بعد جام جهانی داشته باشیم. نباید خودمان را فریب بدهیم و بگوییم شانسمان زیاد است.

این کارشناس فوتبال درباره اهمیت بازی نخست در جام جهانی که ایران باید مقابل انگلیس برگزار کند اظهار کرد: بازی اول تعیین کننده است. مسلما نتیجه بازی روی شرایط روحی و روانی تیم تاثیر می‌گذارد. فکر می‌کنم تیم ملی در بازی اول تدافعی ظاهر شود تا حداقل یک امتیاز از این دیدار به دست آورد. نمی‌توانیم دروغ بگوییم. برای زنده ماندن امیدهایمان باید تدافعی بازی کنیم. آرزوی من این است که قهرمان جام جهانی شویم اما از آرزو تا واقعیت فاصله بسیار است. اگر به مرحله دوم برویم پیشرفت زیادی کرده‌ایم.

او در واکنش به اینکه اسکوچیچ مخالفان و موافقان بسیاری دارد گفت: او با تیم ملی نتیجه گرفته است. نمی‌خواهم زیاد در کارش دخالت کنم. دوست داشتم مربی ما در جام جهانی ایرانی باشد اما این آقا هم تیم ما را به جام جهانی برده و نقطه ضعفی در کارش نداشته است. یک عده ایراد آنچنانی می‌گیرند که مسابقات جام جهانی فرق دارد و باید تفکرات مربی بهتر باشد اما نمی‌دانم چه دست‌هایی در کار است که با او مخالفند.

وطنخواه با اشاره به شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی پرمهره شده و بازیکنان ما در اروپا بازی می‌کنند اما به عنوان ایرانی دوست دارم آمریکا و انگلیس را ببریم. ما ایرانی هستم و دوست داریم مملکتمان در مسابقات موفق شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.