• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

وضعیت کنونی مدیریت پسماند زیبنده تهران نیست

  • 24 مرداد 1400 - 14:31
وضعیت کنونی مدیریت پسماند زیبنده تهران نیست

به گزارش مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، در چهارمین جلسه این شورا و پس از ارائه گزارش مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در خصوص جمع آوری آب‌های سطحی و استفاده از آب قنوات باید فکر اساسی شود چرا که در غیر این صورت می‌تواند مشکل آفرین باشد در حالی که می‌توانیم از این آب‌ها به خوبی استفاده کنیم.

چمران ادامه داد: در خصوص فضای سبز و باغات مصوبه جدیدی از سوی شورای عالی شهر سازی و معماری ارسال شده و برای تمامی اعضا فرستاده شده است. در برخی جاها مقداری تغییرات داشتند و در برخی جاها همان ۱۵ درصد و دوطبقه ساخت و ساز در باغات حفظ شده، اما در مورد باغات ۲ هزار و ۵ هزار متر به بالا بحث‌های خوبی شده که قابل بررسی است.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۲ و تاکید بر ساماندهی بازار بزرگ گفت: متاسفانه بازار بزرگ تهران هنوز به حالت پایداری به ویژه در موقع غروب و شب نرسیده و در این اوقات کسبه کارتن‌های اجناس فروخته شده خود را در بازار رها می‌کنند و گویی عابران بر سنگ فرشی از کارتن راه می‌روند که این امر ایمنی بازار را به شدت تهدید می‌کند چرا که اگر حریقی رخ دهد خطرات بالایی خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید تحرک خوبی در رفت و روب و پاکیزگی شهر ایجاد شود گفت: متاسفانه در بحث پاکیزگی و جمع آوری زباله‌ها پیمانکاران با شتابزدگی و دستپاچگی کارشان را انجام می‌دهند و رضایتی که قبلاً وجود داشت را از سوی مردم شاهد نیستیم. من به شخصه جاهای مختلف را بازدید کردم که خوب تمیز نشده است و این وضعیت زیبنده تهران نیست به ویژه در شرایط کنونی که بیماری مسری بیداد می‌کند، و بهداشت بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. اما متاسفانه این مخازن کثیف را با ظاهری نا مناسب رها می‌کنند و پیمانکاران هم آنها را سرجایشان قرار نمی‌دهند و همین امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و ما انتظار داریم این مشکلات سریع رفع شوند.

مهدی چمران ادامه داد: اگر لازم است تذکری را تهیه کنیم برای شهردار تا دستور سریع، و صریح برای رفع این موارد و بهبود وضعیت صادر کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.