• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

وضعیت مبهم رشته‌های تیمی برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی

  • 26 اردیبهشت 1401 - 12:46
وضعیت مبهم رشته‌های تیمی برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک در مورد بازی های کشورهای اسلامی و ترکیب کاروان ایران، حکایت از نهایی شدن حضور ورزشکاران ۱۸ رشته تیمی و انفرادی در میادین قونیه را دارد.

کادر سرپرستی کاروان ایران تا به امروز ثبت نام اولیه ورزشکاران هر یک از این رشته ها را انجام داده است اگرچه نهایی شدن اعزام برخی از آنها منوط به پذیرش و تایید برگزارکنندگان بازی ها خواهد بود به خصوص در رشته های تیمی که انتخاب تیم های شرکت کننده بر اساس متر و ملاک مشخصی انجام می شود.

فوتبال (مردان)، والیبال و هندبال (بانوان و مردان) رشته های تیمی هستند که رقابت های آنها در این دوره بازی های کشورهای اسلامی برگزار می شود و کاروان ایران هم حضور در مسابقات این رشته ها را در برنامه دارد. البته طبق قوانین مصوب بازی ها ترکیب ۸ تیمی مسابقات در هر یک از این رشته ها بر اساس رنکینگ جهانی مشخص می شود یعنی به جز کشور میزبان، رنکینگ جهانی در مورد هفت تیم دیگر تعیین کننده خواهد بود.

به عبارتی خیلی از کشورها همچون ایران حضور در مسابقات فوتبال، والیبال و هندبال بازی های کشورهای اسلامی را در برنامه دارند اما در نهایت هشت تیمی در قرعه کشی شرکت داده شده و شرایط حضور در بازی ها را پیدا می کنند که جزو بهترین های رنکینگ جهانی باشند. (به جز میزبان که حضورش قطعی است)

این در حالی است که امروز بر اساس رنکینگ جهانی مشکلی برای حضور تیم های فوتبال و والیبال (مردان) ایران به بازی های کشورهای اسلامی وجود ندارد و در واقعا اعزام این دو تیم قطعی است اما در مورد سه تیم والیبال بانوان و هندبال مردان و بانوان و اعزام شان اما و اگرهایی وجود دارد.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: از طرف کمیته ملی المپیک اقدام لازم برای اعزام این سه تیم مانند ثبت نام ترکیب‌شان انجام شده است اما اینکه در نهایت جزو هشت تیم شرکت کننده قرار بگیرند یا نه، دست ما نیست. وقتی برگزارکنندگان بازی ها فهرست تیم ها و ورزشکاران هر رشته ها را نهایی کنند، ابهامات در این زمینه برطرف می شود.

سرپرست کاروان ایران تاکید کرد: جمع بندی در این زمینه و اینکه مسابقات رشته های تیمی با حضور چه کشورهایی برگزار خواهد شد حدودا تا ۲۰ روز دیگر مشخص می شود. آن زمان ثبت نام نهایی تیم ها انجام می شود و مشخص می شود که تیم های ایران در این رشته ها شرایط حضور را خواهند داشت یا نه.

رحیمی تاکید کرد که این قانون شامل بسکتبال نمی شود که چراکه رقابت های این رشته در بخش سه به سه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مرداد سال به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد.

تیروکمان، دوومیدانی، بسکتبال، دوچرخه سواری، شمشیربازی، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، کیک بوکسینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو ، والیبال، وزنه‌برداری، کشتی و فوتبال رشته های نهایی اعزامی کشورمان به بازی های کشورهای اسلامی هستند. در بخش جانبازان و معلولان هم اعزام رشته های پاراتیروکمان، پارا شنا و پاراتنیس روی میز مصوب شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21923

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.