• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

وضعیت سرمربی تیم بسکتبال برای جام‌جهانی/ تمدید یا قطع همکاری؟

  • 08 اسفند 1401 - 12:53
وضعیت سرمربی تیم بسکتبال برای جام‌جهانی/ تمدید یا قطع همکاری؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال بالاخره پس از انجام ۱۲ بازی در قالب ۶ پنجره انتخابی جام جهانی توانست به لطف استرالیا سهمیه این جام را به دست بیاورد و به عنوان بیست و دومین تیم، وارد فهرست دارندگان بلیت جهانی قرار بگیرد.
بنابراین فدراسیون بسکتبال باید از همین حالا به فکر حضور در این رویداد معتبر و بزرگ باشد که ۶ ماه و نیم دیگر به میزبانی مشترک سه کشور شرق آسیا برگزار می شود و به نظر می رسد در اولین گام باید تکلیف کادر فنی را مشخص کند که محور و مرکز تمام برنامه های پیشنهادی برای آماده سازی است.
دیدار برابر چین که به عنوان دوازدهمین و آخرین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی برگزار شد، آخرین دیداری بود که سعید ارمغانی بر اساس توافق اولیه و قرارداد همکاری اش با فدراسیون، در راس کادر فنی قرار داشت.
زمانیکه این مربی به پیشنهاد فدراسیون بسکتبال برای هدایت تیم ملی پاسخ مثبت داد، اینگونه مقرر شد که در مرحله نخست همکاری، وی هدایت ملی پوشان را تا پایان رقابت های انتخابی جام جهانی بر عهده داشته باشد. ادامه همکاری ارمغانی منوط به کسب سهمیه از این مسابقات شده بود واینکه در صورت جهانی شدن بسکتبال، قرارداد او تا پایان مسابقات جام جهانی تمدید شود.
از این حیث سعید ارمغانی کماکان سرمربی تیم ملی بسکتبال است و این تیم را در جام جهانی که خود در کسب سهمیه آن نقش داشته، هدایت خواهد کرد اما برخی صحبت ها حکایت از لزوم مذاکرات برای پایبند ماندن به این توافق قدیمی است.
سعید ارمغانی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: قرارداد اولیه همکای ام با فدراسیون بسکتبال ایران تا پایان انتخابی جام جهانی بود و ادامه همکاری هم مشروط به صعود شده بود. یعنی مقرر شد در صورت صعود به جام جهانی همکاری تا پایان جام ادامه پیدا کند.
وی در واکنش به اینکه «با این اوصاف باید شما را کماکان سرمربی تیم ملی بسکتبال بدانیم؟»، خاطرنشان کرد: نه لزوما؛ حتما همکاری در هر مقطع زمانی باید با توافق طرفین باشد. اعتقاد دارم باید طرفین برای همکاری از هر حیث راضی باشند و توافق داشته باشند.

سعید ارمغانی از خردادماه ۱۴۰۱ هدایت تیم ملی بسکتبال را عهده دار شد
این مربی تاکید کرد: فعلا هستم و امیدوارم بتوانم کارم را دنبال کنم اما به هر حال باید مذاکراتی صورت بگیرد. اگر رئیس فدارسیون تشخیص دهد که گزینه بهتری می تواند هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد، من مشکلی نخواهم داشت.
سرمربی تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: در هر صورت من به دلیل کارهای شخصی همراه با ملی پوشان به ایران باز نمی گردم. اگر قرار بر ادامه همکاری باشد سال آینده زمانی به ایران می آیم که بتوانم دیدارهای پلی آف را از نزدیک ببینم و ارزیابی دقیقی از عملکرد بازیکنان داشته باشم.
سعید ارمغانی در حالی در مورد ادامه همکاری خود با فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی تیم ملی اینگونه صحبت می کند که جواد داوری هم تیم ملی را در دیدارهای پنجره پایانی انتخابی جام جهانی همراهی کرد و در ژاپن و هنگ و کنگ کنار آنها و اعضای کادر فنی بود اما حتما در مورد این مسئله هیچ صحبت و مذاکره ای انجام نشده که حتی خودِ داوری هم تصمیم گیری را به آینده نزدیک موکول می کند.
رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تازه سهمیه گرفته ایم و موارد زیادی برای برای حضور در جام جهانی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شود که این موضوع یکی از آنها است. هنوز به این مسئله نرسیده ایم.
داوری تاکید کرد: باید در این زمینه حتما با اعضای هیات رئیسه و مشاوران تیم ملی صحبت داشته باشیم و در یک مذاکره جمعی به نتیجه برسیم. قطعا بهترین تصمیم برای تیم ملی اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال شهریورماه به میزبانی مشترک ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می شود. با توجه به فرصت کوتاه مانده تا این رقابت ها، فدراسیون باید در اولین فرصت تکلیف کادر فنی را مشخص کند تا در انجام سایر امور مربوط به این تیم خلل و تاخیری ایجاد نشود.
ملی پوشان بسکتبال ایران با مصطفی هاشمی حضور در رقابت های انتخابی جام جهانی را آغاز کردند و در نهایت با سعید ارمغانی سهمیه لازم از این مسابقات را به دست آوردند. سعید ارمغانی خردادماه سال جاری به عنوان سرمربی همکاری با فدراسیون را آغازکرد.
وی از پنجره سوم انتخابی جام جهانی به صورت رسمی با فدراسیون و تیم ملی آغاز به کار کرد. طی چهار پنجره انتخابی جام جهانی، ملی پوشان ایران با سعید ارمغانی سه برد مقابل سوریه، ژاپن و استرالیا (برد فنی) شدند و نتیجه ۵ دیدار مقابل قزاقستان، استرالیا، ژاپن و چین (دو بازی) را هم واگذار کردند. 
تیم ملی بسکتبال تیرماه با هدایت سعید ارمغانی در کاپ آسیا هم شرکت کرد. در این رقابت ها ملی پوشان ایران در مرحله یک چهارم نهایی برابر اردن باختند و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماندند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.