• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

وضعیت آشفته موی‌تای و بلاتکلیفی جوانان/ مقصران ماجرا کجا هستند؟

  • 12 مرداد 1401 - 12:46
وضعیت آشفته موی‌تای و بلاتکلیفی جوانان/ مقصران ماجرا کجا هستند؟

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های موی تای قهرمانی جهان طی چند روز آینده در مالزی آغاز می‌شود، این در حالیست که اختلافات داخلی، بلاتکلیفی جوانان مستعد این رشته را در پی داشته است. چندی پیش وزارت ورزش این رشته را طی نامه‌ای به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی واگذار کرد تا مشکلی که می‌شد با رایزنی و جلسه حل شود به معضلی بزرگ تبدیل شود.

در واقع با این حرکت و واکنش تند مسئولان فدراسیون جهانی، موی تای تبدیل به رشته‌ای شد که علاقمندان آن باید در داخل کشور به فعالیت خود ادامه دهند و حضور در میادین بین المللی برای آنها مقدور نخواهد. ایفما به صراحت اعلام کرده که فدراسیون ورزشهای رزمی را نمی‌شناسد و این بدان معناست که این فدراسیون اجازه اعزام تیم به هیچ مسابقه بین الملیل تحت نظر این نهاد بین المللی را ندارد. به عبارت ساده‌تر جوانان ایران نمی‌توانند با مدیریت فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی به همین مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوند.

سوال اصلی اینجاست، مسئولینی که چند سال به دنبال بازگرداندن موی تای به این فدراسیون بودند و پس از نامه وزارت ورزش ذوق زده شده و خیلی زود تشکیلات آن را سر و سامان دادند، در این مدت ۸۰ روزه، برای جلب نظر فدراسیون جهانی چه کاری انجام داده اند که اکنون جوانان ایرانی مسابقات جهانی را از دست ندهند؟

از سوی دیگر فدراسیون موی تای با مدیریت جواد نصیری که از سوی فدراسیون جهانی به عنوان تنها نماینده رسمی این نهاد بین المللی در ایران شناخته می‌شود پس از برگزاری مسابقات انتخابی، تیم ملی جوانان را برای حضور در این رقابت‌ها تشکیل داده و با وجود مشکلات مالی قرار است با کمک خود ورزشکاران و برخی حامیان مالی در این رقابت‌ها شرکت کند!

بدون شک دود این اختلافات تنها به چشم ورزشکاران می‌رود و به نظر می‌رسد وزارت ورزش باید هر چه زودتر در مورد موی تای تصمیم جدید اتخاذ کند تا لااقل جوانان و علاقمندان به این رشته از بلاتکلیفی خارج شده و برای حضور در میادین بین المللی دست به دامان حامی مالی و تهیه هزینه سفر به هر روشی نشوند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.