• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

وزیر کشور: شهرداری‌ها نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

  • 01 دی 1400 - 0:16
وزیر کشور: شهرداری‌ها نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست با شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه مسئولیت شهرداری‌ها با توجه به ارتباطات و تعامل نزدیک با شهروندان بسیار مهم و اساسی است، گفت: رضایتمندی مردم از عملکرد و اقدامات شهرداری‌ها نقطه کلیدی است و باید سطح خدمات رسانی شهرداری به مردم عزیز ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه به ضرورت حضور فعالانه‌تر شهرداران کلانشهرها در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی اشاره کرد و افزود: شهرداران می‌توانند در حوزه تنظیم بازار با نظارت دقیق‌تر بر میادین میوه و تره‌بار نقش‌آفرینی مثمرثمر داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌ها در میادین میوه و تره بار اخلال در فرآیند تولید به مصرف با توجه به حضور دلالان است که باید در این حوزه شهرداری‌ها با ورود به موقع امکان فعالیت دلالان را در این بخش از بازار ندهند.

موضوع آسیب‌های اجتماعی از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در نشست با شهرداران کلانشهرهای کشور بود و در این خصوص عنوان کرد: شهرداری‌ها به عنوان دستگاه خدمات‌رسان می‌توانند نقشی محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی همچنین گفت: یکی از مهمترین وجوه آسیب‌های اجتماعی مساله معتادان متجاهر است که در این خصوص ضرروت دارد شهرداری‌ها با تعیین مکان‌های مناسب، این چالش را در سطح عمومی شهرها مدیریت کنند.

وزیر کشور در ادامه به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور اشاره کرد و افزود: گسترش حمل و نقل عمومی مهمترین عامل در کاهش آلودگی شهرهای کشور است و برای همین باید توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی کشور با سرعت ادامه یابد.

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها به عنوان نهادی عمومی و خدمات‌رسان باید به دور از هر گونه فساد و رانت باشند؛ گفت: این مهم در گرو اجرای درست برنامه‌های خدمات شهری و جلب رضایتمندی عمومی است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.