• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرانسه سفر می کند

  • 05 مرداد 1400 - 14:36
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرانسه سفر می کند

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردا چهارشنبه برای بحث و گفتگو درباره جاسوس افزار «پگاسوس» تولیدی شرکت صهیونیستی NSO که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از جمله اهداف آن بوده است، به پاریس سفر می کند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که گانتز در این سفر با «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه دیدار خواهد کرد. وی همچنین درباره بحران در لبنان و پیشرفت (در از سرگیری) توافق هسته ای با ایران تبادل نظر خواهد کرد. گانتز همچنین پارلی را درباره موضوعات مربوط به جاسوس افزار پگاسوس مطلع خواهد کرد.

به گزارش مهر، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چندی پیش در تماسی تلفنی، با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

موضوع این گفتگو نگرانی از بابت استفاده نیروهای امنیتی مراکش از جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس برای دسترسی به محتویات تلفن همراه ماکرون عنوان شده است.

طبق ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ماکرون از بنت خواسته از این بابت که این مسئله جدی گرفته می شود؛ اطمینان حاصل کند!

بنت هم گفته این اتهامات مربوط به دوره ای است که وی در رأس امور رژیم صهیونیستی نبوده حال آنکه از بابت پیگیری موضوع اطمینان خاطر می دهد.

پیشتر بررسی انجام شده از سوی ۱۷ رسانه مختلف از نقش یک نرم افزار جاسوسی ساخته شده توسط یک شرکت صهیونیستی در مجموعه‌ای از حملات هکری موفق و ناموفق علیه دست کم ۳۷ گوشی هوشمند که صاحبان آنها مشاغل رسمی دولتی و خبرنگاری داشته‌اند یا فعال حقوق بشر بوده‌اند؛ پرده برداشت حال آنکه بعدها لیستی شامل ۵۰ هزار شماره تلفن همراه که ممکن بود هدف این جاسوسی قرار گرفته باشند؛ منتشر شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز شماره و همچنین گوشی همراه خود را تغییر داد چرا که مشخص شد که شماره تماس ماکرون در لیست ۵۰ هزار نفره ای بود که گفته می‌شود هدف این جاسوس افزار بوده‌اند.

همچنین دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که پروتکل‌های امنیتی ویژه ای را برای پرهیز از تکرار این حادثه لحاظ کرده است.

این در حالی است که طبق اعلام روزنامه «لوموند»، ۱۴ وزیر فرانسوی هدف جاسوسی مراکش بوده‌اند. البته دولت مراکش این اتهام را رد کرده و آن را بی اساس می‌داند.

گفته می‌شود که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.