• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره اوکراین گفتگو کردند

  • 13 اردیبهشت 1401 - 0:29
وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره اوکراین گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه و «خلوصی آکار»، همتای ترکیه‌ای وی در گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت کنونی اوکراین از جمله مسائل بشردوستانه گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است که گفت‌وگوهای تلفنی وزیر دفاع روسیه و وزیر دفاع ترکیه به ابتکار طرف ترکیه‌ای در ۲ می ۲۰۲۲ انجام شده است.

این گفتگو در شرایطی انجام گرفته است که همزمان رئیس جمهور اوکراین دولت ترکیه را متهم به در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه در قبال روسیه متهم کرد.

ولودیمیر زلنسکی، که با با شبکه تلویزیونی یونانی ERT مصاحبه می‌کرد، گفت ترکیه در حالیکه به عنوان میانجی در مسئله اوکراین فعال است، از گردشگران روسی میزبانی می‌کند.وی با متهم کردن ترکیه به اتخاذ استانداردهای دوگانه، گفت اگر بخواهیم روابط دوستانه برقرار کنیم، این مسیر غیرممکن است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: از یک سو ترکیه به عنوان میانجی عمل می‌کند و با اقدامات مهمی از اوکراین حمایت می‌کند و از سوی دیگر، به عنوان نمونه همزمان شاهد تدارک (برای گردشگران روسی) هستیم. زلنسکی افزود: نمی‌توان اینطور برخورد کرد، این استاندارد دوگانه و ناعادلانه است.

پیش از این، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیر جنگ اوکراین بر هجوم گردشگران روسی خاطرنشان کرد شرایط منفی در این زمینه وجود ندارد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متعهد شد در این زمینه همه حمایت‌های ممکن راصورت دهد. اردوغان یادآور شد آنکارا به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

وی تلاش‌های خود برای تدارک دیدار میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ترکیه، چه در آنکارا یا استانبول، را تأیید کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21032

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.