• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

وزارت ورزش مکلف به تدوین آئین‌نامه برگزاری مسابقات ملی شد

  • 02 اردیبهشت 1401 - 10:36
وزارت ورزش مکلف به تدوین آئین‌نامه برگزاری مسابقات ملی شد

احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بررسی گزارش حواشی مسابقه فوتبال تیم‌های ملی ایران و لبنان – که ۹ فروردین سال جاری در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد- در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه جلسه‌ای با حضور عوامل مختلف از جمله وزیر ورزش و معاونان مربوطه و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال در کمیسیون برگزار شد.

ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در بروز حواشی مسابقه فوتبال ایران و لبنان مشهود بود

وی با بیان اینکه «بر اساس مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون فرهنگی، متأسفانه ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی لازم در بروز حواشی مسابقه فوتبال ایران و لبنان مشهود بود»، اظهار کرد: اینکه ۳ روز پیش از برگزاری مسابقه اعلام کردند که مسابقه با حضور تماشاچی برگزار می‌شود یک ناهماهنگی گسترده‌ای را شکل داد و آمادگی لازم برای برگزاری بازی با حضور تماشاچی وجود نداشت و این ناهماهنگی‌ها سبب نارضایتی‌ها و آن اتفاقاتی شد که در مشهد رخ داد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

بیانیه فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات دیدار ایران و لبنان در مشهد

تشکیل پرونده قضایی در خصوص حواشی بازی ایران و لبنان

 

وزارت ورزش باید ظرف ۳ ماه آتی آئین‌نامه برگزاری مسابقات ملی را تدوین کند و به مجلس بدهد

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون قرار بر این شد که اولاً مستنداتی که میان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و سایر دستگاه‌ها شکل گرفته به کمیسیون ارائه شود. همچنین وزارت ورزش و جوانان مکلف شد حداکثر ظرف ۳ ماه آئین نامه‌های شفاف و روشن را در خصوص برگزاری مسابقات ملی و دستورالعمل‌های لازم درباره نقش دستگاه‌ها و نهادها در حفظ شئونات و کرامات مردم به ویژه تماشاچیان عزیز و همچنین برقراری نظم و انضباط در برنامه‌های فوق‌العاده و فرهنگی در ورزشگاه‌ها را در قالب یک پروتکل مشخص تدوین کند و به مجلس ارائه دهد.

راستینه افزود: قرار است در این دستورالعمل شرح وظایف افراد و نهادهای مختلف بصورت شفاف و روشن تبیین شود تا بر اساس آن در مواردی نظیر آنچه در مشهد اتفاق افتاد، کسی که خطا و کوتاهی کرده و مقصر بوده قابل رصد، بازرسی و ارزیابی باشد.

وی گفت: همچنین کمیسیون کارگروهی را برای رسیدگی به تخلفات منجر به حواشی مسابقه فوتبال ایران و لبنان تعیین کرد و وزارت ورزش نیز متعهد شد تا افراد خاطی در این حوزه و همچنین افرادی که نسبت به شرح وظایفی که بر عهده داشتند، کوتاهی کردند را معرفی و اسناد مربوطه را به کمیسیون ارائه دهد.

وزارت ورزش مکلف به ارائه بسته‌ای جامع درباره زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شد

این عضو فراکسیون ورزش مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه رسیدگی به حواشی مسابقه فوتبال ایران و لبنان، مباحثی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مطرح شد؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه زیر ساخت‌های لازم برای حضور بانوان در مجموعه‌های ورزشگاه‌های کشور وجود ندارد. اختصاص درب‌های ورودی و خروجی ورزشگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بصورت کاملاً مجزا برای بانوان از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه «مادامی که زیرساخت‌های ورزشگاه‌های کشور آماده نباشند، طبیعتاً درباره حضور بانوان در این مجموعه‌های ورزشی دچار مشکلات جدی خواهیم بود»، تاکید کرد: در کنار نیازمندی‌های خدماتی و رفاهی که باید برای تماشاچیان تامین شود، موضوع دغدغه‌های فرهنگی نیز مطرح است که باید از سوی مسئولات ذی‌ربط پاسخ داده شود. در جلسه کمیسیون فرهنگی با مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قرار بر این شد که وزارت ورزش و جوانان در این خصوص یک بسته جامعی را تهیه کند و جمع‌بندی خود را به مجلس ارائه دهد.

ورزشگاه آزادی تنها مجموعه دارای زیرساخت حداقلی برای حضور بانوان است

راستینه در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های مطرح شده در حال حاضر در ورزشگاه‌های کشور وجود ندارد؟ گفت: تنها مجموعه‌ای که این ظرفیت‌ها را بصورت حداقلی دارد ورزشگاه آزادی است، اما سایر ورزشگاه‌ها از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20415

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.