• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزارت بهداشت هم وارد ماجرای سلامت مرغ ها شد

  • 05 مرداد 1400 - 14:58
وزارت بهداشت هم وارد ماجرای سلامت مرغ ها شد

به گزارش مهر، محمدحسین عزیزی گفت: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم‌ترین و متنوع‌ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه است و اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقا سلامت و کیفیت آن بسیار از دیدگاه بهداشتی، تغذیه‌ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولید کنندگان و نهایتاً مصرف کنندگان مورد توجه است.

وی افزود: مصرف مرغ اغلب توسط قطعه بندی ها و به صورت بسته بندی تولید و عرضه می‌شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده استفاده می‌شود. بنابراین حفظ و ارتقا سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه در تمامی مراحل تولید تا عرضه؛ ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از نظر ایمنی و بهداشت این فرآورده به صورت خام؛ مرغ‌های تولیدی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقا سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی‌های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است، گفت: توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می‌تواند در ارتقا و سلامتی افراد بسیار مؤثر باشد.

عزیزی افزود: تولید کنندگان این عرصه ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ به صورت خام و هم در محصولات فرآوری شده هستند. در این فرآورده‌ها رعایت تمامی ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری‌های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه‌های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتباً کنترل و پایش و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=93

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.