• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

ورود نیروهای ارتش سوریه به یک شهرک جدید در استان درعا

  • 30 شهریور 1400 - 14:36
ورود نیروهای ارتش سوریه به یک شهرک جدید در استان درعا

به گزارش مهر به نقل از المرصد، منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه در راستای بسط سیطره خود بر استان درعا وارد شهرک جدید در این استان که تحت کنترل گروههای مسلح بود، شده است.

بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه به همراه نیروهای امنیتی و پلیس نظامی روسیه وارد شهرک تل شهاب در حومه غربی درعا شده است و در یکی از مدارس این شهرک مرکز حل و فصل برای رسیدگی به وضعیت شماری از افراد مسلح و تحت تعقیب، دایر کرده است.

این در حالی است که خبرنگار سانا چند روز قبل از روند رسیدگی به وضعیت شماری از افراد مسلح و تحت تعقیب و تحویل سلاح به ارتش سوریه در شهر طفس در حومه شمالی غربی درعا براساس توافق حل و فصل طراحی شده توسط دولت سوریه خبر داده بود.

گفتنی است که چند روز قبل هم منابع خبری از ورود برخی واحدهای ارتش و نیروهای امنیتی سوریه به منطقه المزیریب در غرب درعا در جنوب سوریه خبر داده بودند و اینکه همزمان با ورود این نیروها به المزیریب، مرکزی نیز برای رسیدگی به اوضاع افراد تحت تعقیب و تحویل سلاح‌های آن‌ها ایجاد شد.

منابع امنیتی پیش بینی کرده بودند که توافق‌های مشابهی به دست بیاید و طی آن ارتش سوریه ظرف روزهای آینده وارد مناطق دیگر از قبیل تل شهاب، طفس و مناطقی در حومه غربی درعا شود که امروز ارتش سوریه در این راستا وارد تل شهاب شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.