• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ورزش های رزمی، پرطرفدارترین رشته ها در بیان بانوان قمی

  • 20 فروردین 1401 - 12:47
ورزش های رزمی، پرطرفدارترین رشته ها در بیان بانوان قمی

عوامل متعددی مانند اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و… وجود دارند که سبب می‌شود افراد به ورزش، هنر و یا حرفه‌ای علاقه‌مند شوند البته در رشته‌های ورزشی موفقیت ورزشکاران در مسابقات جهانی نیز نقش به پر رنگی در ایجاد علاقه بین جوانان و نوجوانان دارد؛ به طوری که حضور پر رنگ بانوان در مسابقات جهانی و درخشش آنان، جامعه بانوان و خانواده‌ها را علاقه‌مند به دنبال کردن ورزش‌ها به صورت حرفه‌ای کرده است.

با درخشش سال‌های اخیر بانوان در رشته‌های رزمی در مسابقات جهانی، علاقه دختران به این ورزش‌ها به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و حتی برخی از خانواده‌هایی که دید مثبتی از هنرهای رزمی نداشتند و بر این باور بودند که ورزش‌های رزمی خشن بوده و برای زنان مناسب نیست هم تغییر دیدگاه دادند.

دکتر محمد گل فشان، رئیس هیات پزشکی ورزشی قم، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تعداد بانوان ورزشکار قمی عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته قم ۱۳ هزار ۷۶۱ تن بوده است.

وی ادامه داد: رشته ورزشی ووشو یک هزار ۵۲۹ تن، کاراته ۹۸۴ تن، رشته تکواندو یک هزار و ۳۶۱ تن و رشته‌های رزمی ۴۷۷ تن ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان دارند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی قم اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد رشته ووشو و تکواندو ورزش‌های رزمی پر طرفدار در بین بانوان قمی هستند.

بدون تردید درخشش خواهران ووشوکار منصوریان و کسب مدال برنز المپیک کیمیا علیزاده، در حضور و علاقه بانوان در این دو رشته بی تاثیر نبوده است که نشان می‌دهد توجه و حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای می تواند در گرایش بیشتر جوانان به ورزش نقشی پر رنگ ایفا کند.

کاراته، تکواندو و ووشو سه ورزش رزمی شناخته شده بین مردم هستند که شناخت بهتر آن می تواند افراد با آگاهی بیشتر نسبت به فیزیک و استعداد خود به آن بپردازند.

تکواندو هنر رزمی کشور کره است که تاکید آن بر قدرت ضربات پا است و ضربات دست در مبارزات آن نقش کمتری دارند.

کاراته ورزشی ژاپنی است که ضربات آن باحداکثر قدرت و سرعت به سمت حریف پرتاب می‌ شود که به دو دسته کنترلی و سبک‌های آزاد (غیر کنترلی) تقسیم می‌شوند و ورزشکاران آن در دو بخش کمیته (مبارزه) و کاتا (اجرای فرم) فعالیت می‌کنند.

ووشو نیز ورزشی چینی است که به دو بخش ساندا (مبارزه) و تالو (اجرای فرم با سلاح‌های جنگی قدیمی) تقسیم می شود و جوجیتسو نیز تاکید بر دفاع شخصی دارد؛ زیرا در این هنر رزمی تکنیک های متفاوتی از جمله قفل مفصل، خفه کردن، انداختن، خاک کردن و حمله آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19622

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.