• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ورزشکاران عرب‌ چگونه صهیونیست‌ها را در المپیک رسوا کردند؟

  • 10 مرداد 1400 - 14:37
ورزشکاران عرب‌ چگونه صهیونیست‌ها را در المپیک رسوا کردند؟

به گزارش مهر، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه رأی الیوم نوشت: ورزشکاران عربی در جریان مسابقات المپیک ضربه و سیلی سختی به رژیم صهیونیستی زدند. در واقع، آنها این سیلی را به عادی سازان روابط زدند.

عطوان در ادامه مطلب خود آورده است: «فتحی نورین» بازیکن الجزایر و نیز «محمد عبدالرسول» بازیکن سودانی با انصراف از مشارکت در مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی ضربه سختی را به این رژیم زدند.

اقدام ورزشکاران عربی در انصراف از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که توافقنامه‌های عادی سازی نظام‌های عربی با رژیم صهیونیستی از حمایت‌های مردمی برخوردار نیستند این تحلیلگر برجسته جهان عرب همچنین گفته است: البته در دوره‌های پیشین نیز شاهد انصراف ورزشکاران عرب زبان از رویارویی با نمایندگان تیم‌های ورزشی رژیم صهیونیستی بوده ایم. به عنوان نمونه می‌توان به سلام الشهابی، ورشکار مصری اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد و حتی حاضر نشد با او دست دهد.

عطوان افزوده است: این اتفاقات جملگی در حالی رخ می‌دهند که رژیم صهیونیستی به تازگی توافقنامه‌های عادی سازی روابط با کشورهای عربی را به امضا رسانده است. بنابراین، اقدام ورزشکاران عربی در انصراف از رویارویی با نماینده این رژیم نوعی پاسخ به حکومت‌هایشان است.

عبدالباری عطوان در ادامه یادآور شده است: اقدام ورزشکاران عربی در انصراف از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که توافقنامه‌های عادی سازی نظام‌های عربی با رژیم صهیونیستی از حمایت‌های مردمی برخوردار نیستند. در طول مدت زمان گذشته ملت‌های مصر، اردن، فلسطین، بحرین، سودان، مغرب، امارات و… به خوبی نشان داده اند که مسیرشان در رویارویی با صهیونیست‌ها از نظام‌های حاکم جدا است.

در ادامه تحلیل مذکور آمده است: ورزشکاران الجزایری و سودانی در جریان المپیک اخیر نخواستند که مدال‌های طلایشان با رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی آلوده و کثیف شود. اقدام این ورزشکاران نشان داد که عادی سازی به مرحله ورشکستگی رسیده است. در واقع، صهیونیست‌ها و نظام‌های عربی تلاش می‌کردند تا عادی سازی روابط را در سطوح مختلف نهادینه سازند که موفق نشدند.

عطوان همچنین گفته است: واقعیت این است که ورزشکاران عربی مواضع شرافتمندانه ای اتخاذ کردند و حاضر نشدند با ورزشکاران رژیم صهیونیستی رو به رو شوند. آنها از کرامت ملت‌های خود دفاع کردند. موضع آنها ستودنی است. ورزشکاران عربی در میدان ورزش به عادی سازان روابط درس بزرگی دادند. امروز میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به منظور افتخار به این ورزشکاران از جای خود بلند می‌شوند و به نشانه احترام می‌ایستند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=747

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.