• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

واکنش وزارت خارجه عربستان به اظهارات بایدن

  • 21 مهر 1401 - 12:10
واکنش وزارت خارجه عربستان به اظهارات بایدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را طرفداری ریاض از روسیه دانسته بود، مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: در ابتدا دولت عربستان مخالفت کامل خود را با اظهارات غیر واقعی اعلام می کند و تصمیم مذکور را یک تصمیم ناشی از اجماع کشورهای اوپک پلاس می داند.
وزارت خارجه عربستان ادامه داد: عربستان تلاش می کند روابط خود را با همه کشورهای دوست حفظ کند، در عین حال تاکید می کند که دیکته دیگران را قبول نمی کند و هرگونه اقدامی برای تغییر اهداف عالی که در راستای حفاظت از اقتصادی جهانی است را رد می ‌کند؛ چرا که حل چالش‌های اقتصادی مستلزم گفتگوی سازنده و غیرسیاسی است.
گفتنی است، اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، «جو بایدن»  رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این تصمیم در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت.
این در حالی است که یک پژوهشگر مسائل ژئوپولتیک در پژوهشکده پاریس، تاکید کرد که اختلافات گسترده ای میان دولت بایدن و عربستان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.