• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش نماینده مجلس به بحث اساسنامه و جادوگری در فوتبال

  • 07 دی 1400 - 23:47
واکنش نماینده مجلس به بحث اساسنامه و جادوگری در فوتبال

به گزارش ایسنا، زهرا شیخی در مورد بازدید از تمرین تیم ملی فوتبال زنان بیان کرد: به هر حال نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و سرنوشت نیم دیگر هم در دست بانوان کشور است. خوشحالم بانوان می‌درخشند. در مدتی که با این عزیزان در ارتباط بودم، تلاش و پشتکاری که داشتند باعث غرور بود و به آن‌ها افتخار می کنم. امیدوارم در این اردو خوش بدرخشند. ایامی که در آن هستیم شهادت حاج قاسم است و بانوان فوتبالیست با بالا بردن  پرچم جمهوری اسلامی به گونه‌ای راه شهدا را ادامه می‌دهند و سر افزاری ایران را رقم  می‌زنند.

او در مورد یکی از بانوان با فرزند خود در اردو حضور داشت، تصریح کرد: بانوان عزیز در عین حال که مسوولیت سنگین مادری و همسری  را برعهده دارند، یک ورزشکار قهرمان هستند و مایه افتخار ایران زمین می‌شوند. مایه مباهات است خانم فرهمند با فرزندش حضور دارد. این افراد می‌توانند اثبات کنند زن مسلمان می‌تواند در ابعاد مختلف مایه افتخار باشد.

شیخی در مورد  بحث حضور بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: در یکی از مراسم‌هایی که باشگاه سپاهان داشت، خانواده‌ها حضور داشتند و مراسم با نشاطی بود. ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، بحث ویژه خودش را دارد. تا آن‌جایی که اطلاع دارم مراجع  مختلف از طرف معاونت زنان در حال بررسی موضوع هستند و هم فراکسیون زنان موضوع را بررسی می کند و انشالله نتایج آن را اعلام خواهند کرد.

نماینده مجلس در مورد افزایش بودجه ورزش و حمایت از تثبیت آن تاکید کرد: بحث ورزش به نوعی به سلامت جامعه و جوانان گره خورده است. وزارت ورزش و جوانان در این سال‌ها تلاش زیادی داشته اما بودجه کم بوده یا روی رشته‌های ورزشی خاصی تمرکز داشته است. اگر انتظار داریم ایران به سمت و سویی  برود که جوانان خوش بدرخشند باید در بحث بودجه کمک کنیم و این قول را می‌دهیم که قطعا به کمک آن‌ها خواهیم آمد.

او در مورد اتمام ضرب‌العجل فیفا برای اصلاح بند یک اساس نامه فدراسیون فوتبال تا اسفند ۱۴۰۰ و احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: بحث اساسنامه چون  بحث ملی است، شخصا پیگیری خواهم کرد. البته کمیسیون تخصصی من بهدا شت و درمان است و امروز از موضوع مطلع شدم اما شخصا پیگیر می‌شوم که تا هر چه سریع تر حل شود.

شیخی در مورد این که فوتبال حاشیه‌های خودش را دارد و حتی برخی نمایندگان مجلس روی آن دست گذاشته‌اند، گفت: هرچند فوتبال طرفداران بیش‌تری دارد و نشاط بیش‌تری می‌آورد اما نباید منافع ملی، منافع تمام ورزشکاران و ورزش دوستان و رشته‌های ورزشی به یک رشته خاص معطوف شود. باید در قراردادهایی که بسته می‌شود و هزینه‌هایی که می‌شود، دقت کافی را داشته باشیم تا خدایی نکرده در حق جوانان کشور و رشته‌های ورزشی مختلف ظلم نشود که آن‌ها مغفول بمانند و تمام تمرکز سمت و سوی خاصی برود که بعضا حتی منافع کشور را تهدید می کند.

این نماینده مجلس در مورد وجود بحث جادوگری در فوتبال تصریح کرد: فکر می‌کنم آن چیزی که مهم است تلاش و پشتکار ورزشکاران است و آنچه مایه پیروزی  و مباهات مردم می شود و ورزشکاران روی آن حساب می‌کنند،  پشتکار و تلاش شبانه‌روزی است. همه دست اندرکاران، وزارت خانه و فدراسیون‌های مختلف باید این همت را داشته باشند با انگیزه‌های قوی، ورزشکاران را حمایت کنند و فکر می‌کنم مسائل دیگر تماما حاشیه است.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13669

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.