• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش رضا یزدانی به حواشی مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد

  • 28 آذر 1400 - 11:44
واکنش رضا یزدانی به حواشی مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز کشتی آزاد جهان با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد سه تجربه متفاوت مربیگری‌اش در لیگ برتر اظهار داشت: طی دو سال اخیر با دو تیم استقلال و صنایع در لیگ حضور داشتم و این در حالی بود که من سه دوره سابقه سرمربیگری در لیگ را دارم. دوره اول در تیم خونه به خونه بود که قانون این اجازه را می‌داد در کنار کشتی گرفتن، در امر مربیگری هم فعالیت داشته باشم. این اتفاق سال ۹۲ رخ داد و تیم ما سوم شد.

ملی پوش سابق کشتی ایران ادامه داد: بعد از آن فدراسیون قانونی اعمال کرد که کشتی‌گیری حق فعالیت در مسابقات لیگ به‌عنوان مربی را ندارد و من چند سالی در لیگ نبودم تا سال گذشته که با استقلال به لیگ آمدم. امسال هم با صنایع مازندران وارد لیگ شدیم. سال گذشته نیز به دلیل ندادن رضایت‌نامه و عدم جذب کشتی گیران مازندرانی مدنظرمان، لطمه خوردیم و امسال تیم‌مان از مازندران در مسابقات شرکت کرد تا راحت‌تر کشتی‌گیر مازندرانی جذب کرده و مسیر قهرمانی را برای خودمان فراهم کنیم.

یزدانی در مورد اینکه کمتر از کشتی‌گیر جویباری در تیمش استفاده شد، گفت: ما یک مقدار محدودیت در جذب نفرات داشتیم. ما قصد داشتیم کامران قاسم پور و حسن یزدانی را جذب کنیم. می‌دانستیم که حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارد و سعی کردیم کسانی را به خدمت بگیریم که برایمان کشتی بگیرند.

دارنده ۳ مدل طلای بازی‌های آسیایی در مورد جذب کشتی گیران خارجی عنوان کرد: ما درجایی که ضعف داشتیم و همچنین بر اساس آنالیز حریفان، کشتی گیر خارجی به خدمت گرفتیم. روی همه نفرات برنامه‌ریزی‌شده و آنالیز دقیقی از تیم مقابل داشتیم.

وی در مورد اینکه آیا در سال‌های آینده نیز با صنایع کارش را ادامه خواهد داد؟ تصریح کرد: اگر لیگ باشگاه‌های جهان برگزار شود قطعاً شرکت خواهیم کرد، در مورد مسابقات بعدی هم باید یک مقدار شرایط را بسنجیم. ممکن است شرایط فراهم نباشد. اتفاقاتی که برای تیم رخ داد، ترکیبی که برای حمایت از تیم بسته‌شده بود را دلسرد کرد. تیم ما راه سختی را تا فینال طی کرد و فشار زیادی روی ما بود و حواشی اذیتمان کرد. البته تا امروز ۷۰ درصد قرارداد همه بچه‌ها پرداخت‌شده و در ادامه هم آن چیزی که متعهد شده‌ایم را پرداخت می‌کنیم. مشکلی هم نیست، ولی روزی که ما استارت زدیم دیدگاه بزرگ‌تری داشتیم، بااین‌وجود در این مسیر بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌ها باعث شد آن دیدگاهی که ما داشتیم محقق نشود.

سرمربی تیم صنایع در مورد اینکه کم‌لطفی از طرف چه کسانی بوده، تاکید کرد: کشتی‌گیر ماسال قبل هم‌چنین کاری را کرد. این قشنگ نیست که کشتی‌گیر به تیم پشت کند. مردم از قهرمان انتظار دیگری دارند. حالا خداراشکر بعد از اتمام لیگ، آسیب‌دیدگی کامران قاسم پور خوب شد و دیدم که دارد با تیم ملی در عراق تمرین می‌کند.

وی در واکنش به اینکه سهراب کیهانی هم مصدومیت کامران قاسم پور را تایید کرده، گفت: من که اینجا هستم می‌توانم ۱۰ گواهی معتبر بیاورم که آسیب‌دیده‌ام. ورزشکار حرفه‌ای همیشه آسیب‌دیدگی دارد، چون تمرینات پرفشار و سنگینی را انجام می‌دهد. ۲۵ درصد و گاهی بیشتر زانوی یک قهرمان آسیب‌دیده است.

سرمربی صنایع در مورد اینکه چرا روی سکوی قهرمانی همراه تیمش حاضر نشد اظهار داشت: بیشتر زحمات را بچه‌ها کشیدند، من سهم کوچکی در قهرمانی داشتم. از تدارکات و ماساژور تیم گرفته تا همه مربیان و کشتی گیران تلاش زیادی برای تیم داشتند. جذب این نفرات به‌درستی انجام‌شده بود و خیلی منسجم کار را دنبال کردیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: از تمامی عوامل تیم که دست‌به‌دست هم دادند، تشکر می‌کنم. ما از سال گذشته این تیم را تشکیل دادیم. امسال یک سری نفرات اضافه شدند، از همه‌کسانی که دیده نشدند، ولی پشت این تیم هستند سپاسگزارم. از فدراسیون و سازمان لیگ هم که سال گذشته کار بزرگی در خصوص لیگ انجام دادند، ممنون هستم. برگزاری لیگ در آن زمان کار سختی بود که فدراسیون این کار سخت را انجام داد. فکر می‌کنم بخشی از مسیر چرخه انتخابی تیم ملی هم می‌تواند از لیگ باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.