• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

واکنش حماس به تصویب قانون لغو تابعیت فلسطینیان در «کنست»

  • 27 بهمن 1401 - 12:54
واکنش حماس به تصویب قانون لغو تابعیت فلسطینیان در «کنست»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با صدور بیانیه ای در واکنش به تصویب قانون جدید در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هدف از تصویب این قانون نژاد پرستانه، آواره کردن خانواده‌های فلسطینی از شهر قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ زیر سایه آنچه قانون لغو تابعیت یا اقامت دائم نامیده می‌شود است چرا که آنان در برابر اشغالگری و سیاست‌ های نژاد پرستانه صهیونیست‌ها مقاومت می ‌کنند.
حماس در بیانیه خود تاکید کرد این قانون نقض حقوق ملت فلسطین در سرزمین تاریخی آن بوده و سیاست یهودی سازی برای اخراج صاحبان اصلی این اراضی به شمار می ‌رود.
در ادامه این بیانیه آمده است: لازمه این اقدام رژیم صهیونیستی تحرکات بین المللی و همچنین اتخاذ تصمیمات مورد نیاز برای مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل نقض آشکار و مکرر ساده ‌ترین معیارهای حقوق بشری است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شهروندان فلسطینی در قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ هیچگاه سرزمین و محل زندگی خود را رها نمی‌ کنند.
این جنبش فلسطینی در ادامه افزود: این گونه قوانین نژاد پرستانه استکباری هرگز نخواهد توانست ملت فلسطین را از ادامه مسیر مبارزاتی علیه اشغالگران و سیاست‌های ظالمانه آنان بازدارد.
گفتنی است پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز گذشته با اکثریت ۹۴ رأی از ۱۲۰ رأی، قانون سلب تابعیت این رژیم از فلسطینیانی که علیه صهیونیست های عملیات انجام می دهند و کوچاندن خانواده هایشان از مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد.
پیش از این نیز رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون سلب تابعیت یا اقامت اسرای فلسطینی ساکن قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را تصویب کرده بود.
به موجب این قانون، هر اسیری که به اجرای عملیات ضدصهیونیستی و حبس محکوم شود و برای وزیر داخلی ثابت شود که از تشکیلات خودگردان مبالغی دریافت کرده است به منزله این خواهد بود که از تابعیت یا اقامت خود صرف نظر کرده است.
در متن این قانون آمده است که «ایتامار بن گویر» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی باید سلب تابعیت یا اقامت این دسته از اسرا را ظرف مدت ۱۴ روز تایید کرده و وزیر دادگستری نیز طی مدت هفت روز باید با آن موافقت کند و پس از آن دادگاه ۳۰ روز فرصت دارد تا برای اجرای حکم، به تصویب برسد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.