• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

واکنش تهیه کننده با سابقه سینما به دست اندازی ها در کوشک عزت آباد

  • 17 بهمن 1401 - 12:56
واکنش تهیه کننده با سابقه سینما به دست اندازی ها در کوشک عزت آباد

به گزارش خبرنگار مهر، هارون یشایایی تهیه کننده با سابقه سینما پس از بازدید از بناهای تاریخی شهرستان ابرکوه از جمله کوشک عزت آباد نسبت به تخریب‌ها و دست اندازی به این بنای تاریخی گفت: وقتی به ابرکوه آمدیم؛ تصورمان از چیزی که قبلاً و الان دیدیم قابل قیاس نیست.
وی ادامه داد: ما جاهای تاریخی شهر را دیدیم از جمله کوشک عزت آباد. در اینجا یک قلعه قدیمی می‌بینیم. کم و بیش این قلعه هنوز پابرجاست. همچنین کوشکی می‌بینیم که ییلاق منطقه بوده است.

وی گفت: گروهی از افراد بی علاقه، خیابانی وسط این قلعه تاریخی کشیده اند تا احتمالاً زمین‌های آن را کوچک کرده و بفروشند. اما مردم علاقه مند باید جلوی تخریب این بناها را بگیرند. فکر می‌کنم مردم حق دارند و متعهد هستند که به این میراث فرهنگی دست اندازی نشود.

کوشک، قلعه و باغ عزت‌آباد در جوار یکدیگر بنا شده و زمین‌های مزروعی و باغی بسیاری اطراف آن‌ها بوده است که بخش زیادی از این محدوده‌ها امروز از بین رفته است. این کوشک در سال ۸۶ به عنوان اثر ملی ثبت شد اما در سال‌های گذشته در حریم و عرصه بنا اقداماتی جهت حفاری فاضلاب و ایجاد راه دسترسی رخ داده که بر طبق ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی، خلاف قوانین بوده است. این موضوع مورد اعتراض بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی شده است.
سال گذشته رئیس میراث فرهنگ ابرکوه گفته بود که تخلفات انجام شده طی سال‌های گذشته در محدوده کوشک و قلعه عزت‌آباد ابرکوه با جدیت از سوی میراث فرهنگی پیگیری می‌شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.