• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش ترکیه به تحولات اخیر بغداد و درخواست خویشتنداری از عراقی ها

  • 11 مرداد 1401 - 12:41
واکنش ترکیه به تحولات اخیر بغداد و درخواست خویشتنداری از عراقی ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه با نگرانی تحولات اخیر در بغداد را دنبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که ابهامات سیاسی که زمینه ساز تحولات اخیر عراق شده است در اولین فرصت از بین برود و بدون اتلاف وقت بیشتر، یک دولت جامع و فراگیر تشکیل شود که پاسخگوی خواسته‌های مردم عراق باشد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ما به حق عراقی‌ها برای بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود از طریق ابزارهای دموکراتیک احترام می‌گذاریم و بر لزوم اجتناب از خشونت و اولویت دادن به حفظ نظم عمومی تاکید می‌کنیم و از همه طرف‌های ذیربط می‌خواهیم که با خرد و خویشتن‌داری عمل کنند.

این موضع گیری ترکیه درباره تحولات عراق در حالی است که تنش‌ها بین آنکارا – بغداد در پی حمله اخیر به یک تفریحگاه کوهستانی در منطقه زاخو استان دهوک عراق که به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن دست کم ۳۰ نفر دیگر انجامید، تشدید شده است. عراق نیروهای ارتش ترکیه را عامل این حمله می‌داند و از آن به شورای امنیت شکایت کرده است ولی ترکیه این حمله را اقدامی تروریستی و کار نیروهای پ ک ک اعلام کرده است.

شنبه گذشته، تظاهرکنندگان طرفدار جریان صدر برای دومین بار در کمتر از یک هفته به مقر پارلمان عراق هجوم بردند و نامزدی محمد شیاع السودانی را برای پست نخست وزیری که از سوی چارچوب هماهنگی احزاب شیعه اعلام شده بود، رد کردند، این در حالی است که اختلافات بین نیروهای سیاسی عراقی مانع از تشکیل دولت جدید پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.