• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

واکنش اوکراین به نتایج تحقیقات روسیه درباره انفجار پل کریمه

  • 20 مهر 1401 - 12:51
واکنش اوکراین به نتایج تحقیقات روسیه درباره انفجار پل کریمه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آندری یوسوف، سخنگوی وزارت کشور اوکراین مدعی شد که نتایج تحقیقات مسکو درباره انفجار پل کریمه که ارتباط روسیه با شبه‌جزیره کریمه را تا مدتی به شدت مختل کرد، «یاوه‌گویی» است!
یوسوف در واکنش به اتهامات روسیه درباره انفجار پل کریمه، گفت: کل فعالیت اف‌اس‌بی (سرویس امنیتی فدرال روسیه) و کمیته تحقیقات (روسیه)، بی‌معنی است.
وی اف‌اس‌بی و کمیته تحقیقات روسیه را ساختار و تشکیلاتی جعلی خواند که «در خدمت رژیم پوتین بوده و از این رو ما (اوکراین) قطعاً درباره اظهارات بعدی آنها هیچ اظهارنظری نخواهیم کرد.»
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه)، نیروهای امنیتی روسیه را مسئول انفجار پل کریمه دانست و سرویس امنیتی فدرال روسیه نیز امروز اعلام کرد که در تحقیقات خود ۱۲ تن را شناسایی کرده که در بین آنها پنج تبعه روس و سه شهروند اوکراینی و ارمنستانی به چشم می‌خورد.
بامداد شنبه رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری مهیب در پل شبه‌جزیره کریمه خبر دادند؛ این پل به «کرچ» معروف بوده و کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.
روسیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه از بامداد روز دوشنبه حملات موشکی گسترده‌ای را علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور آغاز کرده است. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. رئیس‌جمهور و مقامات ارشد روسیه پیش از این اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30582

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.