• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

واکنش آمریکا به حمله پهپادی اوکراین به کرملین

  • 13 اردیبهشت 1402 - 19:05
واکنش آمریکا به حمله پهپادی اوکراین به کرملین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش برای یافتن اطلاعاتی است که نشان می دهد کی یف تلاش ناموفقی برای کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حمله پهپادی به محل اقامت وی در کرملین داشته است.
بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، مقام آمریکایی مذکور در ادامه اضافه کرد که اوکراین هیچ هشداری (اطلاعی) در مورد این حمله به ایالات متحده نداده است.
یک مقام ارشد در ریاست‌ جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه و در واکنش به حمله پهپادی به کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرد حمله‌ ای که کرملین را هدف قرار داد، به اوکراین ارتباطی ندارد.
این مقام ارشد در ریاست‌جمهوری اوکراین ادعا کرد که حمله به کرملین هیچ دستاوردی برای این کشور ندارد و وضعیت در میدان نبرد را نیز تغییر نمی‌دهد.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرد: تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.
دولت روسیه این اقدام ارتش اوکراین را «اقدامی تروریستی» اعلام کرده و افزود: این پهپادها با استفاده اقدامات جنگ الکترونیکی، سرنگون شدند و هیچ کسی در این حادثه آسیب ندیده و خسارت ایجاد نشده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.