• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

والیبال نشسته ایران به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک از مسابقات چین

  • 30 شهریور 1400 - 8:43
والیبال نشسته ایران به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک از مسابقات چین

به گزارش مهر، کمتر از یک ماه از پایان بازی های پارالمپیک توکیو و قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در این بازی ها می گذرد اما این تیم مصمم است طی ۶ ماه آینده تکلیف خود را برای دوره آتی بازی های پارالمپیک به واسطه کسب سهمیه این بازی ها مشخص کند.

دستیابی به این سهمیه از طریق حضور در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان امکان پذیر است. این رقابت ها اسفندماه به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود و طی آن هر دو تیم فینالیست سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود می کنند.

تیم ملی والیبال نشسته که در پارالمپیک توکیو برای هفتمین بار قهرمانی این بازی ها را به دست آورد سهمیه حضور در این بازی ها را سه سال پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان (۲۰۱۸) به دست آورد.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران در آن رقابت ها که به میزبانی هلند برگزار شد، با غلبه بر اوکراین راهی فینال شدند و سهمیه پارالمپیک توکیو را از آن خود کردند. آنها در دیدار نهایی هم با شکست ۳ بر صفر بوسنی هرزگوین برای هفتمین بار قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

تیم ملی والیبال نشسته که طی دو ماه آینده باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند مصمم است با دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی چین، سهمیه زودهنگام شرکت در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست بیاورد.

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان اسفندماه به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود. این رقابت ها اولین رویداد برای توزیع سهمیه های پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6317

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.