• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هیچ مدیری نمی‌تواند با دست خالی در ورزش کار کند

  • 07 اردیبهشت 1401 - 12:44
هیچ مدیری نمی‌تواند با دست خالی در ورزش کار کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال‌های نقره المپیک و نقره و برنز جهان در مورد برگزاری مسابقاتی با نام وی تصریح کرد: از خبرها متوجه شدم که مسابقاتی با نام بنده در رده نوجوانان قرار است برگزار شود. از این حرکت فدراسیون خوشحال شدم و اگر از من دعوت شود حتماً در سالن این رقابت‌ها حضور پیدا خواهم کرد. نامگذاری مسابقات به نام قهرمانان انگیزه‌ای می‌شود برای کشتی گیران و جوانان که هم گرایش به کشتی بیشتر شود و هم با نام آوران این رشته آشنا شوند.

وی در مورد عملکرد تیم‌های ملی کشتی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: نفراتی که اعزام از طریق چرخه انتخابی به دوبنده تیم ملی رسیدند و نتایجی که بدست آمد هم بسیار خوب بود، اینکه کشتی فرنگی ما با این نفرات بتواند در آسیا ۴ مدال طلا کسب کند و کشتی آزاد نیز ۶ مدال یک دستاورد خوب است. این اتفاق از چندین جهت بسیار برای کشتی ما ارزشمند است. اول اینکه کشتی گیر نتیجه زحمات خود را می بیند و ایجاد انگیزه بین نفرات جوان و مستعد می‌شود، دوم اینکه مربیانی که برای این کشتی گیران زحمت می کشند می‌توانند حاصل کار شاگردان خود را ببیند. ضمن اینکه عملکرد هیأت کشتی استان‌ها در آموزش کشتی گیران مشخص می‌شود و فدراسیون نیز می‌تواند یه برآورد منطقی از کشتی کشور داشته باشد.

پیشکسوت کشتی افزود: اینکه یک مربی در یک باشگاه کشور به دور از هرگونه کار رسانه‌ای و دیده شدن یک کشتی گیر را به تیم ملی تحویل می‌دهد، واقعاً یک عشق است، چراکه مربیان از این بابت نفع مالی ندارند. بهتر است فدراسیون برای انگیزه دادن به این مربیان تمهیداتی را بیاندیشند که می‌تواند اعزام آنها به مسابقات بین المللی و یا دعوت از آنها در مسابقات رسمی و اهدای جوایز به مربیان باشد.

وی در مورد مربیگری در تیم ملی گفت: مربیگری شاخصه‌های خاصی را می‌خواهد و اگر کسی قرار است در تیم ملی به مربیگری بپردازد باید چندین مورد لحاظ شود، اول اینکه از نظر فنی در سطح خوبی باشد و بتواند مطالب را خوب انتقال دهد، دوم اینکه دانش بدنسازی و آمادگی جسمانی را داشته باشد و سوم اینکه از نظر روحی و روانی بتواند کشتی گیران را مدیریت کند. البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که یک مربی را به مربی تیم ملی تبدیل می‌کند و به نظرم فدراسیون همانطور که در انتخاب کشتی گیران یک چرخه انتخابی را قرار داده، در انتخاب مربیان نیز باید یک فیلتر یا چرخه را اجرا کند.

علی آبادی تصریح کرد: البته از گفته‌های من اینگونه برداشت نشود که نفراتی که هم اکنون بعنوان مربی فعالیت می‌کنند صلاحیت لازم را ندارند، این گفته‌های من فقط به دلیل این است که خدای نکرده حق کسی خورده نشود و یا کسی دلزده نشود. مثلاً ما در همین کشتی گیران داشته ایم که با عدم اجرای چرخه انتخابی تیم ملی، کشتی را کنار گذاشته و به راه‌هایی رفته اند که بی بازگشت بوده و باید دلمان برای این استعدادها بسوزد و خدا را نیز در نظر بگیریم.

عضو اسبق شورای فنی کشتی فرنگی در مورد قانونمند شدن انتخاب ملی پوشان اظهار داشت: بسیار خوشحالم به جایی نزدیک می‌شویم که تمامی کشتی گیران از طریق رقابت و شایستگی انتخاب می‌شوند و اینطور دیگر نیست که یک مدال آور با قهر کردن، جایگاه خود را در تیم ملی نگاه دارد.

وی در پایان در خصوص مدیریت فدراسیون و اوضاع فعلی کشتی کشور گفت: کار فدراسیون ایرادی ندارد اما مدیریت، پول نیز می‌خواهد و اگر منابع مالی تأمین نشود، یک مدیر با دست خالی کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. خوشبختانه علیرضا دبیر خودش از جنس کشتی است. او فرد غریبه ای در ورزش نیست و سختی‌ها و رنج‌های کار را کشیده و من به عنوان عضوی از جامعه کشتی از وی می‌خواهم که بیشتر دلسوز کشتی گیران باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.