• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

هوای اصفهان مه آلود است/غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد

  • 16 دی 1401 - 12:49
هوای اصفهان مه آلود است/غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از فردا شنبه تا اواسط هفته سکون جوی در استان حاکم می‌شود، اظهار داشت: آسمان اکثر مناطق طی این مدت صاف تا قسمتی ابری و مه رقیق پیش بینی می‌شود ضمن اینکه سکون جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان کاهش کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هوای امروز استان اصفهان نیمه ابری و مه آلود است، افزود؛ دمای ۲۴ ساعت آینده استان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش دارد و بر این اساس بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و چوپانان با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
آقایی همچنین به بارش‌های شبانه روز گذشته تا صبح امروز در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم ۱۳ میلیمتر، زرین شهر ۷.۷ میلیمتر، نجف آباد ۶.۸، مبارکه ۶.۶، چوپانان ۶.۳، شهرضا پنج میلیمتر، دهاقان و خوروبیابانک ۵.۱، دولت آباد اصفهان ۴.۶، فرودگاه ۳.۷، کبوتر آباد ۳.۲ و ورزنه ۲.۹ میلیمتر باران و برف بوده و در سایر مناطق استان نیز بارش‌ها کمتر از ۲ میلیمتر ثبت شده است.
هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره تداوم آلودگی هوا
با خروج سامانه سرد بارشی طی امروز از استان، اداره کل هواشناسی اصفهان نیز نسبت به حاکم شدن سکون جوی از روز شنبه هفدهم دی ماه و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.
هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.
براساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان آمده است: با توجه به سکون جوی از روز شنبه تا دوشنبه ۱۹ دی ماه، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده ثابت و متحرک در حد ناسالم برای همه گروه‌ها قرار می‌گیرد.
هواشناسی توصیه کرده شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر چون افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان کمتر از هشت سال از فعالیت سنگین در فضای باز و تردد غیر ضرور خودداری کنند.‌

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37017

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.