• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

هوای اصفهان سالم است/ ثبت ۲ روز هوای پاک در سال جدید

  • 06 فروردین 1402 - 11:12
هوای اصفهان سالم است/ ثبت ۲ روز هوای پاک در سال جدید

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه ششم فروردین ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۳ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۷۶ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.
جمشید لقایی اضافه کرد: شاخص هوای امروز در سه ایستگاه از جمله محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۴۵، فیض با ۴۴ و میرزا طاهر با ۲۸ AQI در وضعیت پاک ثبت شد.
وی ادامه داد: شاخص هوا همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۶۶، کردآباد با ۶۴، باهنر و سپاهان شهر با ۵۹، رهنان با ۵۶ و فرشادی با ۵۴ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
لقایی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر اصفهان در پنج روز ابتدای سال جدید ۲ روز هوای پاک و سه روز هوای سالم داشته است.
به گزارش مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۱۲۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و خیابان پروین و بزرگراه خرازی به ترتیب با ۱۶۵ و ۱۵۱ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در رودکی با ۷۱ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان- ۶ فروردین

امروز ایستگاه‌های پایش هوا در سایر شهرها از جمله سجزی، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد دائم قطع است. همچنین سه ایستگاه پایش هوا در بولوار کاوه، میدان انقلاب، خیابان استانداری شهر اصفهان قطع است.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان امروز از ساعات عصر و شب فعالیت سامانه بارشی در کلان‌شهر اصفهان آغاز می‌شود و تا صبح روز دوشنبه بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.