• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

هواپیمای آتش نشان به کمک تالاب انزلی آمد

  • 10 شهریور 1400 - 14:31
هواپیمای آتش نشان به کمک تالاب انزلی آمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت و گو با مهر با اشاره به طرح موضوع استفاده از هواپیمای آتش نشان برای مهار حریق نیزارهای تالاب انزلی در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: این هواپیما متعلق به سازمان امداد هوایی اطفای حریق کشور است که در مرداد ماه امسال برای مهار حریق جنگل‌های مارماریس ترکیه اعزام و مأموریت خود را با موفقیت به انجام رسانده بود.

امیر مرادی افزود: با توجه به عدم دسترسی به مناطق درگیر با آتش در تالاب انزلی و اعلام نیاز محیط زیست برای استفاده از این هواپیمای برای رفع این بحران، اقدامات لازم انجام و از سوی سازمان اطفای حریق کشور موافقت شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در اطفای حریق، زمان حرف اول را می‌زند و استفاده از دو بالگرد برای مهار حریق جوابگو نبوده، بهره گیری از هواپیمای آتش نشان در دستور کار قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: متأسفانه سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفظ و صیانت از زیستگاه‌های کشور هیچ گونه امکاناتی برای اطفای حریق در مواقع اضطراری در مناطق چهارگانه تالاب‌ها در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: مسئولیت هماهنگی‌های لازم برای استفاده از امداد هوایی در این مناطق چهارگانه با محیط زیست بوده که این از امتیازات این سازمان است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.