• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

  • 18 اردیبهشت 1401 - 0:33
هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی آمده است: از امروز خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای جوی قرار خواهد گرفت، که پیامد آن وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده است که این سامانه جوی تا پایان هفته پیش رو با شدّت و ضعف موجب وقوع بارش‌های رگباری در سطح استان شده و به ویژه نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیامد عملکرد این سامانه جوی، بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه شمالی خواهد بود که در پی آن احتمال آبگرفتگی، بروز سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در روز دوشنبه مورد انتظار است.

در طول فعالیت این سامانه، وزش باد در برخی نقاط استان شدید پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس، توصیه می‌شود شهروندان ضمن توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد در نظر بگیرند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.