• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

همکاری نکردن بانک‌ها برای تسهیلات مددجویان/تلاش برای فروش تولیدات

  • 23 فروردین 1401 - 1:25
همکاری نکردن بانک‌ها برای تسهیلات مددجویان/تلاش برای فروش تولیدات

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه آئین توزیع دو هزار بسته مواد غذایی میان مددجویان بهزیستی خرمشهر با حضور سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان، فرماندار، امام جمعه و سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر و دیگر مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

«مدینه عیدانی» سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر در این مراسم بر حفظ کرامت انسانی مددجویان تاکید کرد و گفت: این بسته‌ها پس از توزیع میان مراکز «مثبت زندگی» در طول ماه رمضان سال جاری به دست مددجویان و نیازمندان خواهد رسید.

وی افزود: ارزش ریالی کل این بسته‌های مواد غذایی ۱۰ میلیارد ریال (ارزش هر بسته پنج میلیون ریال) است که هر بسته موادی همچون برنج، روغن، رب گوجه، حبوبات، قند و شکر، ماکارانی و تن ماهی دارد.

سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر بیان کرد: این بسته‌ها از سوی یک شرکت صنعتی خرمشهر برای کمک به مددجویان و نیازمندان به اداره بهزیستی خرمشهر اهدا شده‌اند.

عیدانی در ادامه مسئله به اشتغال مددجویان و توانمندسازی آنها اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمند سازی مددجویان با اعطای تسهیلات بانکی است که در این راستا بسیاری از مددجویان خرمشهری در زمینه اخذ تسهیلات مشکل دارند.

وی گفت: یکی از این موانع این است که بعضی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی همکاری لازم را ندارند.

همکاری نکردن بانک‌ها برای تسهیلات مددجویان/تلاش برای فروش تولیدات

«مهران کریمیان» سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان نیز در این مراسم از پیگیری مشکل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی خبر داد و بیان کرد: سازمان بهزیستی با اعطای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد، گام مهمی را در راستای توانمندسازی مددجویان بر می‌دارد.

وی افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات نیز به کارفرمایان و شرکت‌هایی که مددجویان را به کار می‌گیرند یکسری خدمات و تسهیلات ارائه می‌شود که این امر در زمینه اشتغال مهم معلولان مهم و مشوقی برای کارفرمایان و شرکت‌ها است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: به دلایل متعددی از جمله نبود فرهنگ اشتغال مددجویان بسیاری از این افراد در بعضی از مناطق استان مثل خرمشهر رغبتی به اشتغال ندارند و به کارگیری مددجویان در این زمینه کم است اما این امر در دزفول و شوشتر طبق گزارش‌های رسیده خوب اعلام شده است.

لزوم حمایت دولت از اشتغال مددجویان

همچنین «نادر عمیدزاده» فرماندار خرمشهر در این آئین بر لزوم همکاری بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی تاکید و اظهار کرد: در این زمینه حتماً جلسه‌ای با مسئولان بانک‌های شهرستان به منظور رفع اشکالات برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی و صنایع دستی برای مددجویان بهزیستی بیان کرد: این قشر بیشتر در زمینه بازاریابی دارای مشکل است و به همین دلیل اغلب صنایع آنها به فروش نمی‌رود؛ یکی از این دلایل به خاطر نبود مُهر استاندارد بر کالاهای تولیدی است.

فرماندار خرمشهر گفت: راه برون رفت از این معضل همکاری سازمان ذیربط با سازمان بهزیستی به منظور تولید کالای مطمئن و استاندارد است و به این ترتیب مواد تولیدی از سوی مددجویان به فروش خواهد رسید.

عمیدزاده در ادامه از اعلام آمادگی فرمانداری برای حمایت تولیدکنندگان مددجو و رایزنی با اتاق بازرگانی شهرستان در راستا خبر داد.

حجت الاسلام «محمدجواد عادل پور» امام جمعه خرمشهر نیز خواستار مشارکت مددجویان در زمینه کشاورزی صنعتی شد و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری باید از دانش بنیان استفاده شود و این علم می‌تواند اهرمی قوی برای افزایش اشتغال مددجویان بهزیستی باشد.

وی بیان کرد: در این راستا برای حصول موفقیت کشاورزی صنعتی علاوه بر فرهنگ سازی باید زمینه حضور مددجویان یا یکی از اعضای خانواده آنها مهیا شود تا توانمندسازی افراد بهتر انجام خواهد شد.

همچنین «مصطفی آل علی» فعال و مطالبه گر اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: همه معضلاتی که در زمینه اشتغال مددجویان و توانمند سازی آنها وجود دارد با حمایت قاطع دولت برطرف خواهد شد.

وی افزود: دولت با خرید تضمینی محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر حمایت قاطع از این اقشار نیز یک انگیزه و دافعه بسیاری مهمی میان این افراد ایجاد خواهد کرد و سبب خواهد شد تا زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سریع‌تر و بیشتر انجام شود.

آل علی خطاب به فرماندار خرمشهر گفت: از نماینده عالی دولت در خرمشهر درخواست می‌شود رایزنی‌های لازم را با اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد برای سهولت و افزایش فروش تولیدات مددجویان انجام شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19775

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.