• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

همه فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات مشارکت کنند

  • 03 مرداد 1401 - 1:15
همه فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منظور در گفتگو با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات نسبتاً گسترده‌ای را برای شناسایی مؤدیان جدید انجام دادیم که بخش اصلی این اقدامات در ساماندهی درگاه‌های پرداخت در پوزه‌ای بانکی فعالان اقتصادی بود.

وی با اعلام اینکه با ساماندهی درگاه‌های پرداخت مجموعاً ۲.۲ میلیون مؤدی جدید را شناسایی کرده ایم، افزود: در سال جاری با ارسال پیامک‌های متعدد به مؤدیان جدید شناسایی شده از آنها درخواست کردیم که اظهارنامه ارائه کرده و از مزایای اظهارنامه استفاده کنند و مشمول جرایم عدم تسلیم اظهارنامه نشوند که خوشبختانه فعالان اقتصادی و اصحاب کسب و کار و مشاغل نیز استقبال کردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: با توجه به اینکه یک ماه هم فرصت ارائه اظهارنامه را برای مشاغل تمدید کردیم استقبال بی نظیری انجام گرفت و در سال جاری حدوداً ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار اظهارنامه یا فرم تبصره ۱۰۰ را دریافت کردیم که نسبت به سال گذشته حدود ۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منظور خاطر نشان کرد: طبیعتاً با افزایش شفافیت اقتصادی و با شناسایی مؤدیان جدید انتظار داریم که همه فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات مشارکت کنند.

وی بیان داشت: شناسایی مؤدیان جدید و افزایش اظهارنامه‌ها باعث شد که در بحث مشاغل، مالیات ابرازی در سال جدید نسبت به سال قبل حدود ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کند و سه برابر شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در حوزه شرکت‌ها و مشاغل هم اتفاق مشابهی افتاد و ما امسال ۳۳۰ هزار اظهارنامه از جانب شرکت‌ها دریافت کردیم که مقدار مالیات ابرازی شرکت‌ها هم نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش پیدا کرد؛ یعنی از ۵۷ هزار میلیارد تومان به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ما شاهد افزایش ابراز مالیات توسط شرکت‌ها بودیم.

منظور در پاسخ به این پرسش که با ساماندهی کارتخوان ها چه تعداد مؤدی جدید شناسایی شده است، گفت: در سال گذشته در مجموع حدود ۲.۲ میلیون مؤدی شناسایی کردیم که حدود ۱.۴ میلیون (یک میلیون و ۴۰۰ هزار) مؤدی در جریان ساماندهی پوزها و درگاه‌های پرداخت شناسایی شدند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.