• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

هشدار گروه‌های فلسطینی به تل آویو در سالروز آتش زدن «مسجدالاقصی»

  • 30 مرداد 1400 - 14:36
هشدار گروه‌های فلسطینی به تل آویو در سالروز آتش زدن «مسجدالاقصی»

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های مختلف فلسطینی امروز شنبه به مناسبت سالروز آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم درباره هرگونه تعرض مجدد به مسجدالاقصی هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی امروز به اشکال مختلف ادامه دارد. صهیونیست‌ها هنوز هم به ادامه حفاری‌ها در مسجدالاقصی و یهودی سازی آن ادامه می‌دهند.

در ادامه بیانیه جنبش مذکور آمده است: تمامی تلاش‌ها برای تغییر هویت اسلامی قدس و مسجدالاقصی با توطئه‌های خبیثانه صهیونیستی چیزی از واقعیت مسجدالاقصی و قدس را تغییر نخواهد داد و هویت مسجدالاقصی، اسلامی باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که مسجدالاقصی غیرقابل چانه‌زنی است و برای فروخته شدن یا معامله نیست.

هشدار گروه‌های فلسطینی به تل آویو در سالروز آتش زدن «مسجدالاقصی»

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در بیانیه خود به مناسبت این روز اعلام کرد: مقاومت فلسطین همانگونه که در نبرد شمشیر قدس ثابت کرد، همچنان برای دفاع از مسجدالاقصی و پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست آماده است.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس آمده است: مسجدالاقصی خط قرمز است و هر تجاوزی به آن با مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین روبرو خواهد شد و این ملت اجازه دوباره آتش‌سوزی در این مسجد را نخواهند داد.

از سوی دیگر، کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم مسجدالاقصی را خط قرمز خواندند و اعلام کردند: هر تجاوزی به مسجدالاقصی با مقاومتی رو به رو خواهد شد که دشمن صهیونیستی از حجم آن به خوبی آگاه است.

هشدار گروه‌های فلسطینی به تل آویو در سالروز آتش زدن «مسجدالاقصی»

گفتنی است، در روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد گردید. امروز پنجاه و دومین سالگرد این جنایت است.

رژیم صهیونیستی این حادثه را که خسارات سنگین به مسجدالاقصی وارد کرد به یک یهودیِ استرالیایی تبار به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد. او در یک دادگاه نمایشی محاکمه و سپس به ادعای اینکه یک بیماری روانی بوده است، آزاد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.