• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هشدار پیشکسوت تکواندو به سازمان لیگ/ تکواندو ازبلاتکلیفی خارج شود

  • 03 بهمن 1400 - 11:47
هشدار پیشکسوت تکواندو به سازمان لیگ/ تکواندو ازبلاتکلیفی خارج شود

مجتبی نظم ده با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: اینکه سایت مسابقات مدتها بعد از پایان مهلت ثبت نام با یک پیام در فضای مجازی اقدام به باز کردن سایت مسابقات می‌کنند تخلف بزرگی است که ارکان قضایی فدراسیون باید به آن ورود کنند و اگر چنین نباشد می‌توان در مراجع قضائی موضوع این تخلف آشکار را پیگیری کرد.

وی با طرح این سوال که از این تخلف چه کسانی استفاده کردند؟ افزود: سرمربی و یکی از مربیان تیم ملی پومسه، چرا که در آن رده‌ها تعداد تیم‌ها کم بود و برای محاسبه مدال‌ها در جدول نهایی دست به چنین کاری زدند. سالهای قبل هم این موضوع وجود داشت، ولی هیچگاه تخلف صورت نمی‌گرفت. لیگ برتر، شرایط خاص خود را دارد که باید رعایت شود. سوال بسیار مهم این است که چرا برای خوشایند سرمربی تیم ملی فقط در یک بخش اجازه ثبت نام آن هم بدون اطلاع صادر شد؟ خیلی ساده می‌توانستند موضوع را با یک بخشنامه اطلاع رسانی کرده و در همه بخش‌ها سایت ثبت نام را باز کنند.

پیشکسوت تکواندو ایران ادامه داد: فدراسیون تکواندو در شرایط بلاتکلیفی بسر می‌برد و همین موضوع باعث شده تا سازمان لیگ به خود اجازه دهد دست به چنین تخلف آشکاری بزند. این یعنی آنکه حق سایر تیم‌ها ضایع شده است. اینکه به فاصله چند روز به آغاز مسابقات تیم اضافه می‌کنند تا امتیاز آن بخش را کسب کنند، غیرقانونی است. تیم‌ها زمان کافی برای ثبت نام در مسابقات داشتند، چرا اقدام نکردند؟ سازمان لیگ چرا زیر بار چنین تخلفی رفت؟

نظم ده با اشاره دوباره به بلاتکلیفی فدراسیون تکواندو اظهار داشت: مشخص نیست آقایانی که مسئولیت دارد با هماهنگی چه کسی در فدراسیون دست به چنینی تخلفی زدند؟ شک نداشته باشید که اگر فدراسیون رئیس داشت شاهد چنین اتفاقات ناگواری نبودیم. متأسفانه این کار سازمان لیگ شایسته فدراسیونی که عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را یدک می‌کشد نیست؟

وی ادامه داد: در مورد این موضوع شکایت خود را به فدراسیون ارائه خواهیم داد، چه کسی و کدام کارشناس با کدام دلیل منطقی به این نتیجه رسیده که سایت را باز کنند؟ به مسئولان سازمان لیگ هشدار می‌دهیم در صورت اینکه این تخلف اصلاح نگردد، موضوع را تا انتها پیگیری کرده و لازم باشد به وزارت ورزش و دادگاه عالی ورزش هم کار را خواهیم برد که ثابت کنیم تکواندو ورزش اخلاق و قانون است و نمی‌توان با رابطه و رانت دست به هر کاری زد.

کارشناس تکواندو ایران افزود: نکته مهم بعد از این تخلف، اینکه آیا تیم‌هایی که ثبت نام کرده اند مجوز لازم را در اختیار داشته اند یا آنکه مجوز برای آنها صادر شده است؟ برای حضور در لیگ برتر باید سال قبل در لیگ دسته اول مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده باشند؟ آیا این تیم‌های خاص چنین شرطی را داشته اند؟

نظم ده در پایان به انتخاب هادی ساعی هم اشاره کرد و گفت: هادی ساعی منتخب جامعه تکواندو و مجمع بوده که در حضور نماینده وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همه اعضای موفق به اخذ حداکثر آرا شده است. در این مورد باید اشاره کنیم که یا انتخابات با رعایت همه موارد قانونی صورت گرفته که این موضوع در پایان اعلام و صورتجلسه امضا شده که باید حکم وی صادر شود. اگر انتخابات غیر قانونی بود که وزارت ورزش باید با ذکر دلایل موضوع را روشن کند. ابلاغ نشدن حکم ساعی شرایط تکواندو را به سمت بحرانی پیش می‌برد و یکی از موارد آن همین موضوع تخلف سازمان لیگ در بخش پومسه بود. از مسئولان می‌خواهیم که تکلیف تکواندو را هر چه زودتر روشن کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.