• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

هشدار هواشناسی به کوهنوردان/ بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات

  • 02 دی 1401 - 12:09
هشدار هواشناسی به کوهنوردان/ بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز ۱ دی سامانه بارشی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود و استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این بارش‌ها خفیف است، اما در کوهستان به‌صورت برف خواهد بود و بهتر است در این روز کوهنوردان وسایل زمستانی و مواجهه با برف را همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
طی روز جمعه ۲ دی نیز حجم بارش‌ها بسیار سنگین و در ارتفاعات به صورت برف است که بارش برف در ارتفاعات می‌تواند بیش از ۴۰ سانتیمتر نیز باشد.
در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات استان لرستان، ایلام و در شمال استان فارس بارش برف خواهیم داشت و درخواست ما از کوهنوردان این است که طی روزهای جمعه و شنبه ۲ و ۳ دی صعود به ارتفاعات به ویژه ارتفاعات زاگرس را نداشته باشند؛ چرا که بارش برف با کولاک همراه است و خطرات بسیار زیادی دارد.
روز شنبه نیز در رشته‌کوه البرز واقع در استان تهران، البرز، قزوین و همچنین ارتفاعات مازندران، بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند شرایط برای کوهنوردی دشوار باشد. بنابراین بهتر است که کوهنوردان در این شرایط جوی به ارتفاعات صعود نداشته باشند.
طی امروز ۱ دی در نواحی کوهستانی، شرایط نیمه‌ابری تا ابری، پدیده مه در اواخر وقت، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین فردا ۲ دی آسمانی نیمه ابری و وزش باد و افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات بالادست به صورت برف و در پایین دست به صورت باران خواهد بود.
طی روز با گذر زمان و نزدیک شدن به غروب، هوای سرد نفوذ می‌کند و مستقر می‌شود و ما در روزهای شنبه و یکشنبه ۳ و ۴ دی بارش برف و باران پراکنده و وزش باد شدید را در ارتفاعات خواهیم داشت.
با توجه به وجود سرمای شدید در ارتفاعات و مه‌آلودگی هوا کوهنوردان حتماً تجهیزات لازم و لباس‌های گرم همراه داشته و مراقب مه آلودگی هوا باشند؛ چراکه مه ممکن است در جهت‌یابی آن‌ها مشکلی ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.