• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هشدار نارنجی هواشناسی در خوزستان صادر شد

  • 04 فروردین 1401 - 0:35
هشدار نارنجی هواشناسی در خوزستان صادر شد

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از اواخر وقت پنجشنبه چهارم فروردین تا سه شنبه نهم فروردین بیان کرد: این سامانه موجب متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج می‌شود.

وی افزود: این سامانه در شمال خلیج فارس مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان تأثیر گذار است و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی خطر غرق شدن قایق‌های سبک اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین تا سنگین و آسیب به قفسه‌ها و تورهای صیادی را به همراه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به ممنوعیت تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت از انجام فعالیت‌های شیلاتی و محدود کردن انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه کرد.

سبزه زاری با اشاره به کاهش محسوس دما از ۷ تا ۹ درجه در اغلب نقاط استان و احتمال یخزدگی سطح زمین در مناطق سردسیر استان هشدار سطح زرد صادر کرد و گفت: این سامانه از اوایل وقت جمعه تا اوایل وقت سه شنبه نهم فروردین تداوم دارد که موجب سرمازدگی باغات و محصولات حساس به سرما می‌شود.

وی در ادامه نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و محافظت از کندوها، مراقبت از محصولات باغی و زراعی در مقابل کاهش دما، خودداری از کوددهی محصولات کشاورزی به سبب سرما، مدیریت مصرف انرژی، مراقبت از نهال‌های جوان در مقابل باد و سرما و سایر اقدامات مرتبط با مخاطرات فوق الذکر به کشاورزان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد نسبت به وزش باد متوسط تا شدید و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی در روز پنجشنبه چهارم فروردین گفت: این شرایط در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی، غربی و مرکزی پایدار است و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین نسبت به احتیاط در تردد بین شهری، مستحکم کردن سازه‌های موقتی، اجتناب از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره، خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان به مردم توصیه کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.