• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هشدار صنعاء به ائتلاف سعودی درباره ادامه سرقت نفت یمن

  • 30 مهر 1401 - 12:53
هشدار صنعاء به ائتلاف سعودی درباره ادامه سرقت نفت یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن در دولت نجات ملی در صنعاء در صفحه توئیتر خود به ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان هشدار داده و نوشت: هیچکس به اندازه صنعاء به صلح پایبند نیست. دنیا باید ببیند غارت نفت یمن در حالی اتفاق می‌افتد که برخی از یمنی‌ها از شدت گرسنگی جانشان را از دست می‌دهند. این منظره صبر ما را لبریز می‌کند.
وی در پایان نیز نوشت: من به عنوان یک انسان صلح طلب نصیحت می‌کنم به حقوق مردم مظلومم احترام بگذارید، من نسبت به هرگونه اقدامات تحریک آمیز بیشتر علیه صنعاء هشدار می‌دهم.
شب گذشته منابع محلی از انفجار یک نفتکش در بندر الضبه در مرکز استان حضرموت یمن خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از آن بود که این حمله توسط پهپاد انجام گرفته است. منابع محلی یمن هم اعلام کردند در پی انفجارهایی که بندر نفتی الضبه در حضرموت را هدف قرار داد، این بندر دچار آتش سوزی شده و راه ارتباطی شهرهای مکلا و الشحر بسته شد.
در همین راستا صبح امروز کمیته عالی اقتصادی دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک این عملیات پهپادی موفقیت آمیز نیروهای مسلح این کشور در بندر «الضبه» در استان «حضرموت» ضد یک نفتکش خارجی که قصد انتقال غیرقانونی نفت از این بندر را داشت، اعلام کرد هرگونه صادرات نفت خام در محدوده ممنوعیت قرار گرفته است که باید توسط هر طرف، نهاد یا کشور بسیار جدی گرفته شود. نفتکش نیسوس کیا «NESSOS KEA» که روز جمعه از غارت محموله نفتی توسط آن جلوگیری شد، با پرچم «جزایر مارشال» و از یکی از بنادر کره جنوبی به سمت بندر الضبه در شهر شحر در استان حضرموت حرکت کرده بود. نفتکش «نیسوس کیا» قرار بود تقریباً دو میلیون بشکه نفت خام را به ارزش تقریبی ۱۸۶ میلیون دلار غارت کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.