• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

هشدار سطح قرمز برای تقویت سامانه بارشی در خوزستان اعلام شد

  • 24 آذر 1400 - 23:35
هشدار سطح قرمز برای تقویت سامانه بارشی در خوزستان اعلام شد

محمد سبزه زاری به خبرنگار مهر گفت: تقویت سامانه بارشی در استان باعث حجم بالای بارش همراه با سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی و آب‌گرفتگی معابر شهری همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف ارتفاعات و تندبادهای لحظه‌ای می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: این سامانه از شنبه ۲۷ آذر تا روز سه شنبه ۳۰ همین ماه در استان ماندگار خواهد بود و در مناطق سردشت دزفول، شیهون، حسینیه، اندیکا، لالی و ارتفاعات شرقی ایذه و دزپارت فعالیت بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: این موقعیت موجب شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی و آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق باد شده و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر عمومی می‌شود.

سبزه زاری با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از سیلاب و بارش شدید، رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه به کار گرفته شود، یادآور شد: همچنین از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر پرهیز شود و هنگام سفر به مناطق سردسیر همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو الزامی است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.