• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

هزینه ۵۷ میلیاردی از جیب ملت برای ارضاء هیجانات روحی

  • 02 مهر 1401 - 12:09
هزینه ۵۷ میلیاردی از جیب ملت برای ارضاء هیجانات روحی

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ ماجرای تلخ و غم‌انگیز مرحومه «مهسا امینی» موجی از ابراز هم‌دردی و در عین حال سوال را از سوی افکار عمومی و مسئولان به‌همراه داشت. در همان بدو امر، فراجا به‌منظور تنویر افکار عمومی در خصوص بخشی از این ابهامات اقدام به انتشار فیلم دوربین مداربسته محل حضور مهسا امینی کرد و در ادامه سران قوا به‌منظور حل ابهامات موجود از این موضوع وارد عمل شدند و دستوراتی نیز صادر کردند.
در کنار اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای روشن‌گری در خصوص چگونگی فوت خانم مهسا امینی، رسانه‌های معاند و در رأس آن اینترنشنال هم‌چون گذشته اقدام به ماهی‌گیری از آب گل‌آلود کردند و با روش همیشگی و البته کهنه خود یعنی همان «روایت‌سازی»، پیش از اعلام نتایج بررسی‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و از جمله پزشکی قانونی، مهسا امینی را «مقتول» نامیدند و افکار عمومی را مخدوش کردند.
جریحه‌دار شدن افکار عمومی در پی روایت‌سازی رسانه‌های معاند سبب شد تا برخی از شهروندان در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و نسبت به ابهامات ماجرای فوت خانم امینی اعتراض کنند؛ اما ماجرا به اینجا ختم نشد چرا که ضدانقلاب با فعال‌سازی عناصر داخلی خود هم‌چون گذشته مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان را منحرف کرد و در نهایت کار به ایجاد آشوب، اغتشاش و ایراد خسارت به اموال عمومی و بیت‌المال کشید.
ایراد خسارت ۳۰ میلیاردی به بیت‌المال با تخریب ۶۱ آمبولانس سازمان اورژانس
در همین راستا؛ پدرام پاک‌آئین از تخریب ۶۱ آمبولانس سازمان اورژانس کشور در جریان تجمعات اخیر خبر داد و گفت: خسارات وارده بر این آمبولانس‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان بر آورد تقریبی می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اختلالی که ممکن است از ناحیه تخریب آمبولانس‌ها در خدمات فوریتی پزشکی و فرایند درمان بیماران ایجاد شود، از خسارت مادی زیانبارتر است.
وی عنوان کرد: اغتشاشگرانی که با تخریب آمبولانس با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، باید پاسخگوی اقدام ضد انسانی خود باشند.
تخریب ۴۳ دستگاه اتوبوس و ضرب و شتم پاکبانان
شهر تهران، از جمله شهرهایی بود که به اموال عمومی آن در جریان اغتشاشات اخیر خسارات قابل توجهی وارد شد. علیرضا زاکانی در همین خصوص و در برنامه صف اول گفت: عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده‌اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید و به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند حمله شد.
آسیب زدن به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی به بهانه اعتراض و ایجاد خسارت ۱۵ میلیاردی
تجهیزات ایمنی و خودروهای آتش‌نشانی از جمله مصادیق اموال عمومی بود که در جریان اغتشاشات اخیر آسیب‌های قابل توجهی به آن‌ها وارد شد. جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر از ایراد آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی طی ناآرامی‌های روزهای اخیر خبر داد و افزود: متأسفانه طی ناآرامی‌های روزهای اخیر یک خودروی سازمان آتش‌نشانی تهران به‌طور کامل آتش زده شد و از بین رفت.
وی خاطرنشان کرد: عمده خسارت‌های وارد شده، متوجه بدنه خودروها است؛ به‌طوری که برخی از خودروها قابل استفاده هستند اما برخی نیز تا انجام تعمیرات و تأمین قطعات لازم قابل استفاده نخواهند بود.
ملکی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک سازمان خدمت رسان به شهروندان است و هر گونه ایجاد خلل در روند فعالیت این سازمان سبب ایجاد مشکل در روند خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران وارداتی هستند؛ لذا در صورتی که ایراد و آسیبی متوجه این خودروها شود، در تأمین قطعات لازم مشکلات عدیده‌ای وجود خواهد داشت.
وی با تکذیب ادعای جا به جایی نیروهای امنیتی و انتظامی با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی، گفت: تمامی خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم است و این ادعاها هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد.
در همین راستا؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز از مصدومیت چهار نفر از آتش‌نشانان در اغتشاشات روزهای اخیر خبر داد و گفت: در جریان اغتشاشات روزهای اخیر ۱۵ میلیارد خسارت به تجهیزات این سازمان وارد شد.
وارد کردن خسارت ۱۲ میلیارد تومانی به اموال عمومی در مناطق شهرداری تهران
تجهیزات موجود در مناطق مختلف شهرداری تهران از دیگر مصادیق اموال عمومی است که در جریان اغتشاشات اخیر به آن‌ها آسیب قابل توجهی وارد شد؛ به‌طوری‌که بنابر اعلام یک منبع آگاه در شهرداری تهران تا شب گذشته خسارت وارده به اموال عمومی در این حوزه حدود ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.
حسین نظری در گفتگو با خبرنگار مهر در همین خصوص گفت: عمده خسارت‌های وارد شده مربوط به تابلوهای ترافیکی، مخازن پسماند، نرده‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و کانکس‌های بازیافت بوده است.
معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برآورد میزان خسارت‌های وارده که قابل توجه است، در حال انجام است و طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که فراوانی خسارت‌های وارده به تجهیزات شهرداری‌ها طی ناآرامی‌های اخیر بیشتر مربوط به کدام مناطق بوده است، گفت: بیشتر خسارت‌ها مربوط به هفت منطقه بوده که شامل مناطق یک، چهار، پنج، شش، ۱۳، ۱۱ و ۱۶ می‌شود.
با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان، بنابر آنچه که در این گزارش عنوان شد، اغتشاش‌گران تاکنون بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و بیت‌المال وارد کرده‌اند. به عبارت دیگر؛ اشخاصی که در پوشش «اعتراض»، اقدام به ایجاد «اغتشاش» کرده‌اند، تاکنون برای ارضاء هیجانات روحی خود، ۵۷ میلیارد تومان از جیب مردم هزینه کرده‌اند و همین گزاره ماهیت واقعی این اقدامات را آشکار می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.