• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

هر کجا راه‌مان از شهدا جدا شود آسیب جدی می‌بینیم

  • 17 مهر 1400 - 21:39
هر کجا راه‌مان از شهدا جدا شود آسیب جدی می‌بینیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع سلامت ستاد ارتش که عصر امروز در سالن میثاق این ستاد برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، برگرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) است و اگر این ایثارگری و رشادت‌ها نبود، امروز کشور ما روی آسایش و آرامش نداشت.

وی گفت: شهدا سند افتخار ایران اسلامی هستند و با گذر از همه تعلقات دنیوی و با ایثار خود شرافت، آزادی، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را به بشریت هدیه کردند و راه آنها همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش فزود: برکت خون شهدا ضمن حفظ تمامیت ارضی مرزهای کشور، توان بازدارندگی و قدرت دفاعی‌مان را نیز افزایش داده است.

امیر سیاری افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بارها تأکید فرمودند آنچه در حال حاضر داریم به برکت خون شهدا است. همان چیزهایی که دشمن سال‌ها است قصد گرفتن آن را دارد.

وی با بیان اینکه هر کجا راه‌مان از شهدا و آرمان‌های‌شان جدا شود آسیب جدی می‌بینیم، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم و تنها با ادامه این راه می‌توانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محافظت کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، شهادت‌طلبی، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان را یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: قطعا فرهنگ حاکم بر جوانان و ثمره خون شهدا موجب شده، دشمنان جرئت تجاوز به این آب و خاک این را نداشته باشند و در صورت لزوم جوانان حاضر در میدان با تأسی از آرمان‌های شهدا پیروز میدان خواهند شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خانواده معظم شهدا را ولی‌نعمتان حقیقی همه دانست و افزود: بدون شک ما امروز امنیت کشور را مدیون خون شهدا و ایثار ایثارگران هستیم و باید قدرشناس آنها باشیم.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: هیچ‌ کسی وارد بهشت نمی‌شود که آرزو کند از بهشت برگردد غیر از شهید. بهشت آنقدر جاذبه دارد که اگر کسی وارد آن شد هوس بازگشت به دنیا را نکند ولی شهدا باز هوس بازگشت به دنیا را می‌کنند چون جاذبه بهشت نمی‌تواند، آنها را مجدوب کند. شهید دوست دارد به دنیا برگردد تا ده‌ها بار برای خدا و در راه او شهید شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تأکید بر نقش مهم و اساسی خانواده‌های معظم شهدا در تعلیم، تربیت و تحت تأثیر قرار دادن فرهنگ فاطمی و زینبی (س) در وجود چنین غیورمندانی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: بازماندگان شهدای عزیز مخصوصا پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا در مقام، شأن و منزلت الهی بلافاصله پشت‌ سر شهدای عالیقدر قرار دارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، تعداد از ۱۳ تن از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع سلامت ارتش تجلیل شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8481

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.