• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هدایی: از مسابقاتی بی برنامه سهمیه جهانی تنیس روی میز گرفتم

  • 30 دی 1401 - 12:16
هدایی: از مسابقاتی بی برنامه سهمیه جهانی تنیس روی میز گرفتم

امیرحسین هدایی که اخیرا با حضور در نخستین دوره رقابت های تنیس روی میز انتخابی قهرمانی جهانی در قطر موفق به کسب یکی از ۲۵ سهمیه توزیعی شد، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط این مسابقات و همچنین شرایط و برنامه های کلی خود توضیحاتی داد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات با مشکلاتی همراه بود، خاطرنشان کرد: تا یک روز پیش از برگزاری رقابت های انتخابی قهرمانی جهان اصلا از شرایط برگزاری آن اطلاعی نداشتیم. اصلا از قرعه کشی خبر نداشتیم و در مورد شرایط برگزاری و تعداد سهمیه های توزیعی هم اطلاع دقیقی در دسترس نبود. دقیقا بعد از قرعه کشی بود که مسجل شد ۲۵ سهمیه توزیع می شود. اینها ضعف برگزاری مسابقات بود.
ملی پوش تنیس روی میز کشورمان بر دیدارهایی که در قطر برگزار کرد، مروی مختصری داشت و ادامه داد: بعد از اینکه در نخستین دیدار مقابل نماینده هند صاحب برتری شدم در رقابت دوم به یک بازیکن چینی باختم اما در جدول شانس مجدد با پیروزی برابر المپین عربستانی صاحب سهمیه شدم.
هدایی با تاکید بر سطح بالای مسابقات تصریح کرد: بهترین های تنیس روی میز جهان در آسیا هستند. این رقابت ها هم مرحله نخست و اصلی برای توزیع سهمیه های جهانی بود. بنابراین مسابقات در سطح بالایی برگزار شد به طوری که بازیکنی با دو قهرمانی در المپیک در دور نخست مسابقات حذف شد و در جدول شانس مجدد سهمیه گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با این شرایط تنیس روی میز ایران صاحب سه سهمیه انفرادی شد و دو سهمیه دوبل را هم به دست آورد. فکر می کنم نتیجه خوبی بود. در مورد نوشاد عالمیان هم که سهمیه نگرفته است خیلی جای نگرانی نیست چون به احتمال ۹۹ درصد او هم از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه می شود.
این ملی پوش تنیس روی میز که بعد از پایان کارش در قطر عازم فرانسه شد تا تیمش را در لیگ این کشور همراهی کند، گفت: تیم ما بازی مهمی داشت و یکی از بازیکنان هم آسیب دیده بود. به همین دلیل لازم بود که به فرانسه بروم. خوشبختانه تلاش ها و تمریناتم جواب داده و تاکنون ۶۵ درصد بازی هایم را در لیگ برده ام. از این حیث بازیکن موثری در لیگ فرانسه به حساب می آیم. الان هم تیم ما جزو ۸ تیم پلی آف است و باید دیدارهایش را در این مرحله دنبال کند.
هدایی با اشاره به برنامه های آماده سازی که از طرف فدراسیون برای ملی پوشان در نظر گرفته شده است، گفت: بعد از مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، قطر مسابقات «کانتندر» بود اما به خاطر حضور در فرانسه نتوانستم در آن شرکت کنم اما به محض پایان کارم در لیگ فرانسه مجدد به قطر بازگشتم در رقابت های فیدر شرکت کنم. این رقابت ها از یکی، دو روز دیگر آغاز می شود.
وی افزود: دو هفته دیگر یک دوره رقابت های فیدر و کانتندر هم در اردن برگزار می شود. فدراسیون برای حضور در این رقابت ها هم اعلام آمادگی کرده و قرار است ملی پوشان در آن شرکت داشته باشند.
پینگ پنگ باز کشورمان با یادآوری تاکیدی که فدراسیون جهانی بر حضور حداقلی در ۸ رویداد مصوب این فدراسیون طی هر سال دارد، گفت: امیدوارم تا پایان سال در چند رویداد دیگر هم شرکت داشته باشیم. امتیاز شرکت در این مسابقات بسیار زیاد تاثیرگذار است برای ارتقای رنکینگ جهانی و کسب سهمیه از این طریق یا کمکی که به سیدبندی مسابقات می کند.
وی همچنین در مورد عدم همراهی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان و دیگر مسابقات پیش رو گفت: خوشبختانه تیم اعزامی نتیجه لازم را گرفت اما به هر حال نداشتن مربی سخت است. خوب است که وزارت ورزش نگاه حمایتی قویتری به فدراسیون هایی مانند تنیس روی میز که موفق عمل می کنند، داشته باشد. فدراسیون شرایط اعزام بازیکنان به مسابقات را فراهم می کند اما احتمالا به خاطر شرایط مالی امکان اعزام سرمربی نیست. خوب است که شرایط این همراهی هم مهیا شود تا بعدها با مشکل مواجه نشویم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.