• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

هجمه غیرحرفه‌ای به شورای فنی بوکس/ تیم ملی مهم است یا منافع شخصی؟

  • 20 دی 1401 - 12:17
هجمه غیرحرفه‌ای به شورای فنی بوکس/ تیم ملی مهم است یا منافع شخصی؟

به گزارش خبرنگار مهر، تشکیل شورای فنی بوکس پس از شوک منفی رئیس سابق این فدراسیون به جامعه بوکس یکی از مناسب ترین تصمیمات فدراسیون فعلی است. شورایی که نشان می دهد با رفتن ثوری نه تنها فدراسیون با بحران مواجه نشده بلکه راه برای تصمیم گیری با تدبیر و خرد و به دور از منفعت طلبی و باج گیری باز شده است.
پس از اقدام عجیب حسین ثوری رئیس سابق فدراسیون بوکس و پناهندگی وی مجمع فوق العاده این فدراسیون با کل آرا رای به برکناری او از ریاست داد.مدتی بعد سید روح اله حسینی از قهرمانان و المپین های این رشته به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. تصمیمی که مورد حمایت جامعه بوکس و دلسوزان این رشته قرار گرفت.
در مدت کوتاهی حسینی از همه مدال آوران و قهرمانان این رشته دعوت کرد تا در شورایی تحت عنوان «شورای فنی بوکس» در تصمیمات مهم فدراسیون سهیم باشند. در نخستین جلسه شورای فنی بوکس که روز شنبه ۱۷ دی برگزار شد در خصوص وضعیت سرمربیگری تیم ملی بوکس بحث و تبادل نظر شد. تیمی که با شرایط آشفته ای رو به روست و در آخرین رقابتهای آسیایی نیز با نتیجه ای بسیار ضعیف به کار خود پایان داد.
با تصمیم اعضای شورای فنی که اتفاقا کادر فنی سابق تیم ملی نیز در آن حضور داشتند همه به سرمربیگری حسین نهرودی و برکناری استکی رای دادند.
سرمربی سابق تیم ملی که با حمایت صددرصدی ثوری سالها در تیم ملی بوکس مربیگری کرد و فارغ از هر نتیجه ای (خوب یا ید) عملکردش هیچ گاه مورد بررسی قرار نگرفت حالا حتی در جلسه ای که به عنوان عضو شورای فنی از او دعوت به عمل آمده بود هم شرکت نکرد چرا که این احتمال را می داد که اعضای شورای فنی که بسیاری از آنها افتخارات و سوابق به مراتب بالاتری از وی دارند و صاحب نظر هستند رای به ماندن او در تیم ملی نمی دهند.
ذکر چند نکته در خصوص جلسه فنی و بروز حواشی از سوی تعدادی اندک پس از آن خالی از لطف نیست؛
۱- آنچه بدیهی است تمام قهرمانان و مدال آوران بوکس در شورای فنی گرد هم آمده اند. سوال اصلی اینجاست که مگر تیم ملی کالاست که رئیس یا سرپرست یک فدراسیون آن را به مزایده بگذارد و هرکس بتواند اسپانسر برای تیم جذب کند هدایت آن را بر عهده بگیرد؟ اتفاقی که در سالهای اخیر و پس از پایان ریاست حاج ناطق نوری عده ای به دنبال آن بودند. در خصوص علیرضا استکی هم شورای فنی صاحب نظر است و به نظر می رسد با رفتن ثوری دوران اربابانه تصمیم گرفتن رئیس در فدراسیون به پایان رسیده است.
۲- حتی مربیان خود استکی در شورای فنی حضور داشتند. اما سوال اینجاست چرا حتی یک رای مخالف به برکناری استکی و روی کار آمدن نهرودی اعلام نشد؟ مگر زور و اجباری در جلسه حکمفرما بود یا مگر در دنیای حرفه ای تعارفی وجود دارد؟
۳- باید پذیرفت که تیم ملی عملکرد قابل دفاعی نداشت، در اوج کرونا و غیبت مدعیان تیم ملی در برخی مسابقات نتیجه گرفت اما به محض حضور مجدد تیم ها در رقابتهای بین المللی نتیجه ملی پوشان ضعیف و ضعیف تر شد تا جایی که در همین رقابتهای آسیایی اخیر نمایش فوق العاده ضعیفی را از تیم ملی شاهد بودیم. آیا قرار است سرمربی تیم ملی فارغ از هر نتیجه ای همیشه در تیم ملی بماند؟
۴- سرپرست فدراسیون که برخی وی را به انتقام از انتخابات فدراسیون متهم می کنند حتی در این رای گیری شرکت نکرد و همه حاضرین اجازه داشتند نظرات خود را بگویند، همه افراد موافق و مخالف در این جلسه دعوت شده بودند و هیچ فضای سنگین یا اجباری در جلسه وجود نداشت. جای تعجب است که برخی به دنبال ایجاد حاشیه برای تیم ملی و فدراسیون بوکس هستند.
۵- یاران ثوری دیگر باید به این باور برسند که دوران تصمیم گیری یک نفره در بوکس به پایان رسیده است، مصلحت بوکس بر مصلحت فردی ارجحیت دارد و عملکرد تمام بخش ها و کمیته ها به صورت جدی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد، پول ببت المال خرج بوکسورها خواهد شد و هیات ها دیگر اجازه خیانت برخی به ورزش کشور را نمی دهند.
۶- برخی به انتخاب نهرودی به عنوان سرمربی تیم ملی انتقاد وارد کرده اند در حالی که سهم زیادی از مدال های قهرمانان بوکس با مربیگری نهرودی حاصل شده است، او کوله باری از تجربه است، قدرت کنترل حواشی را دارد، سن او کارنامه درخشانش در بوکس است سرمایه ای که در هر کشوری آن را مزیت می دانند نه نقطه آشیل. ضمن آنکه نهرودی قرار است تا انتخاب سرمربی خارجی هدایت تیم ملی را عهده دار باشد تنها گزینه مدیریتی که می تواند بدون هیچ حاشیه ای تیم را هدایت کند. استکی و همه اعضای کادر فنی تیم ملی که سالها برای بوکس‌ زحمت کشیده اند هم با درخواست فدراسیون مجددا برای حضور در تیم ملی و کمک به بوکس فراخوانده شده اند، دعوتی که در صورت رد آن این سوال پیش می آید که آیا تیم ملی میراث فردی برخی است یا پیشرفت بوکس هدف همه خانواده بوکس نیست؟
۷- برخی عنوان می کنند چرا به مربیان جوان فرصت داده نشد، تیم ملی بزرگسالان شرایط خاص و ویژه ای دارد. ناطق نوری سالها قبل با انتخاب سرمربی داخلی و حواشی پر تکرار آن تیم را به دو قسمت کرد اما نتیجه مشخص بود. بنظر می رسد تصمیم شورای فنی مبنی بر جذب یک مربی خارجی طراز اول می تواند هم جلو حواشی را بگیرد و هم شرایط را برای استفاده از علم روز دنیا برای بوکس کشورمان فراهم کند.
۸- از وزارت ورزش ‌و جوانان به عنوان متولی ورزش نیز انتظار می رود در این نقطه عطف بوکس حالا که خانواده این رشته یک دل و یکصدا در مدیریت این فدراسیون سهیم شده اند از این برنامه ها حمایت کند، حاشیه سازی عده ای که اتفاقا برای تضعیف ورزش پر افتخار ایران گاها از خارج از کشور خط می گیرند را خنثی کرده و این آرامش و شایسته سالاری پیش آمده در رشته مظلومی چون بوکس را حفظ کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37216

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.