• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

هادی رضایی: پارالمپیک توکیو از نظر امکانات بهتر از دوره قبل است

  • 29 مرداد 1400 - 20:53
هادی رضایی:  پارالمپیک توکیو از نظر امکانات بهتر از دوره قبل است

هادی رضایی در گفتگو با مهر با تأکید بر اینکه شرایط توکیو برای میزبانی بازی‌های پارالمپیک مساعد است، گفت: از همین ابتدای کار و در شرایطی که هنوز بازی‌ها به صورت رسمی آغاز نشده، کاملاً مشهود است که شرایط این دوره از بازی‌های پارالمپیک با تمام ادوار گذشته متفاوت است؛ این موضوع را می‌توان از سطح شهر و حتی چگونگی پذیرش اعضای کاروان کشورها متوجه شد.

وی که در محل برگزاری‌ بازی‌های پارالمپیک در توکیو حضور دارد، تأکید کرد: سخت‌گیری‌های زیادی برای ورود افراد از کشورهای مختلف به توکیو وجود دارد که همه در راستای رعایت پروتکل‌های کرونایی اجرا می‌شود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد به مرور زمان و بخصوص در جریان برگزاری بازی‌ها، سختگیری‌های برگزارکنندگان شدت هم پیدا کند چرا که شرایط پارالمپین‌ها با دیگر ورزشکاران کاملاً متفاوت است.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک ادامه داد: ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی‌های پارالمپیک به دلیل ابتلا به بیماری‌های خاص و معلولیت‌هایی که دارند، شرایط متفاوتی از دیگر ورزشکاران دارند به گونه‌ای که خیلی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند به همین دلیل سختگیری‌هایی که برای بازی‌های پارالمپیک در نظر گرفته شده، خیلی زیاد است.

رضایی افزود: با وجود کرونا و شرایط ویژه‌ای که بر بازی‌های پارالمپیک توکیو اعمال شده، به نظر می‌رسد این دوره از بازی‌ها از لحاظ امکانات و سرویس‌دهی بهتر از حتی المپیک قبل باشد؛ شاید به این دلیل که تعداد شرکت‌کنندگان در راستای پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده و همین موضوع روی اسکان، تغذیه، جابجایی و ارائه سرویس برای آنها تأثیر مثبت گذاشته است. با همه اینها تفاوت برگزاری بازی‌ها نسبت به گذشته مشهود است.

هادی رضایی:  پارالمپیک توکیو از نظر امکانات بهتر از دوره قبل است

وی یادآور شد: مقامات کمیته بین‌المللی پارالمپیک و برگزار کنندگان بازی‌ها در المپیک بیشتر به دنبال برگزاری این بازی‌ها بودند تا بار آن را از دوش خود بردارند البته هنوز به صورت رسمی استارت بازی‌ها زده نشده اما این‌گونه به نظر می‌رسد که صرفاً برگزاری اهمیت دارد نه خیلی از مسائل دیگری که در المپیک‌های قبل و پیرامون بازی‌ها مد نظر قرار داده می‌شد.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک همچنین درباره مثبت اعلام شدن نتیجه کرونای برخی از اعضای این کاروان گفت: پیش از اعزام گروه اول کاروان به توکیو، نتیجه تست دوم سه نفر از اعضا مثبت اعلام شده بود که در مورد آنها انجام تست سوم را خیلی سریعتر در دستور کار قرار دادیم. خوشبختانه نتیجه تست سوم در مورد بازیکن بسکتبال با ویلچر و یکی از اعضای کادر اجرایی منفی اعلام شد و به همین دلیل آنها شامگاه پنجشنبه همراه با گروه اول به توکیو اعزام شدند اما تست سوم یکی از اعضای تیم رسانه‌ای مجدد مثبت اعلام شد. در مورد وی انجام دوباره تست را خواهیم داشت تا بر اساس آن تصمیم لازم اتخاذ شود؛ اگرچه وقتی دو تست متوالی مثبت اعلام شود، بعید به نظر می‌رسد شرایط برای اعزام مهیا شود.

رضایی تأکید کرد: در مورد مثبت اعلام شدن تست کرونای اعضای کاروان این‌گونه اعلام شده بود که برخی از نفرات والیبال نشسته هم به کرونا مبتلا شدند البته این موضوع برای دو سه هفته پیش بود که به دلیل در اختیار داشتن فرصت کافی، دوره نقاهت آنها طی شد و توانستند به موقع به زمان اعزام برسند بنابراین والیبال نشسته برای حضور در پارالمپیک تا این لحظه مشکلی از حیث کرونا ندارد.

وی گفت: اعضای دیگر کاروان پارالمپیک طبق برنامه از پیش اعلام شده و طی روزهای آتی عازم محل برگزاری بازی‌ها می‌شوند تا پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، رقابت رسمی خود در این دوره از بازی‌ها را آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2821

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.