• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هاآرتض: آمریکا امیدی به احیای برجام ندارد

  • 21 مرداد 1400 - 14:36
هاآرتض: آمریکا امیدی به احیای برجام ندارد

به گزارش مهر به نقل از هاآرتض، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی هستند مقام های آمریکایی که در همراهی با «ویلیام برنز» رئیس سیا از فلسطین اشغالی بازدید کردند؛ بر این باورند که شانس بازگشت ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵، اندک است.

به ادعای منابع صهیونیستی، اعضای هیأت آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که انتظار ندارند گفتگوها با ایران به نتیجه مطلوب برسد.

همزمان، هاآرتض نوشت گرچه تل‌آویو از واشنگتن می‌خواهد که در نمایش تهدید نظامی علیه ایران به تل آویو بپیوندد؛ اما به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها قصد پاسخگویی نظامی داشته باشند و بعید است که در حال حاضر چنین پاسخی وجود داشته باشد.

اشاره آنها به ماجرای حمله ادعایی به نفتکش صهیونیستی «مرسر استریت» است که دو هفته پیش در دریای عمان هدف قرار گرفت و بلافاصله از سوی بلوک غرب به ایران نسبت داده شد.

ادعاهای برجامی رژیم صهیونیستی و آمریکا در حالی مطرح می شود که از زمان تحلیف «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید ایران در روز پنجشنبه، دولت آمریکا با به کار بردن عبارت‌هایی چون «منتظریم ببینیم از اینجا به بعد چه می شود» یا «امیدواریم ایران از فرصت دیپلماسی برای بازگشت به میز مذاکره استفاده کند»؛ تلاش می‌کند با انداختن توپ به زمین ایران، این کشور را مسئول عدم حصول نتیجه نهایی در ۶ دور از گفتگوهای برجامی جلوه دهد.

این در حالی است که ایران می‌گوید آمریکایی‌ها به رغم مشتاق نشان دادن خود در مذاکره، عملاً با طرح خواسته‌های نامعقول که در اصل برجام گنجانده نشده به دنبال مانع تراشی هستند. منظور ایران تلاش غرب برای گنجاندن فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران در برجام است.

از سوی دیگر، ایران می‌گوید طرف آمریکایی باید تضمین دهد که دولت‌های آتی واشنگتن با تکرار اشتباه ترامپ، به طور یکجانبه از برجام خارج نخواهند شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.