• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

نیاز به فهم راهبردی برای برخورد صحیح با جنگ ترکیبی

  • 23 آبان 1401 - 12:01
نیاز به فهم راهبردی برای برخورد صحیح با جنگ ترکیبی

به گزارش خبرنگار مهر سلسله نشست‌های جهاد تبیین با موضوع منطق مواجهه مقام معظم رهبری با حوادث اخیر صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
حسین سبزی استاد دانشگاه با بیان اینکه ضروری است جلسات متعددی که در خصوص نحوه برخورد مقام معظم رهبری با حوادث اخیر برگزار شده، بیان شود، گفت: باید پرسید چرا پیوست اندیشه‌ای بین رهبری و توده مردم ایجاد نشده است؟ رهبری در مورد معنای ولایت به پیوستگی از خدا تا مردم اشاره می‌کنند. همه مدافعین انقلاب از رهبری حرف می‌زنند اما بیانات ایشان را بررسی نمی‌کنند.
وی با اذعان به اینکه مدافعین انقلاب و بسیجیان بیشتر باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه نکنند؛ گفت: ما باید با پژوهش در سخنان رهبر معظم انقلاب و با نگاهی فرصت محور منطق مواجهه ایشان را با حوادث اخیر درک کنیم.
وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با رزمندگان دفاع مقدس گفت: رهبر انقلاب در آن جلسه به جوانان حوادث آن روزها را روایت کردند و این نکته‌ای است که ما باید به آن توجه کنیم تا شکاف بین نسلی را از بین ببریم.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به حوادث اخیر فتنه نگفتند اظهار کرد: فتنه درست است که به معنای آزمایش است اما در مفهوم عام فتنه غبارآلود است. سال ۸۸ خواص به ایجاد شبهه و فتنه کمک کردند اما حوادث اخیر برساخته است. بطن این حوادث نارضایتی هفتاد درصد مردم از شرایط جامعه است. اینجا دیگر همه چیز روشن است و طبیعی است که دشمن از اعتراضات مردم سواستفاده می‌کند.
سبزی با اشاره به اینکه هیچ طراحی برای مواجهه با اعتراضات دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها نداشته و نداریم؛ گفت: ما در این جنگ ترکیبی نیازمند فهم راهبردی برای مواجهه و مقابله با طرح‌های دشمن هستیم.
وی با طرح این سوال که سبک اصلی ولایت داری چیست؟ گفت: پرهیز از دوقطبی سازی ضروری است. سخنان رهبری هم بر این تاکید دارد که نباید موضوع حجاب دو قطبی شده و این رویه را در جامعه تقویت کنیم، ایشان تصریح کردند که بسیاری از همین بدحجابان موافق نظام اسلامی هستند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید نوجوانان امروز را دست کم گرفت، گفت: رهبری در این زمینه فرمودند؛ نوجوان امروز بر خلاف نوجوان قدیم یک عنصر بالغ و عاقل است. یک عنصر خردمند است زمان ما این‌چنین نبود.
وی با اشاره به اینکه به حلقه‌های میانی بی توجهی کردیم؛ گفت: استاد دانشگاه برای نوشتن یک مقاله خارجی ده رتبه کسب می‌کند ولی اگر یک حلقه میانی ایجاد کند؛ اگر یک جمع دانشجویی را شکل دهد در نظام ارزشیابی هیچ توجهی به استاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ملت ایران مظلوم اما قوی است؛ گفت: مردم صبور هستند، تعداد افرادی که به کف خیابان آمده‌اند طبق برآوردها هفتاد هزار نفر بوده است اما رسانه‌های غربی طوری نشان می‌دهند که اکثریت به خیابان آمده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.