• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

نگرانی در مورد فدراسیون‌های بی‌سرپرست/ درخواست جلسه با وزارت ورزش

  • 17 آبان 1401 - 12:17
نگرانی در مورد فدراسیون‌های بی‌سرپرست/ درخواست جلسه با وزارت ورزش

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جلسه هیات اجرایی با حضور اکثریت اعضا امروز سه شنبه اعضا برگزار شد.
در پایان این نشست مناف هاشمی در مورد مصوبات و موضوعات مطرح در آن توضیح داد و گفت: مباحث روز ورزش، جام جهانی قطر و مرکز نظارت بر تیم های ملی از جمله مباحثی بود که حدود نیم ساعت در مورد آنها بحث و بررسی شد و گزارش های مربوطه توسط آقای خسروی وفا ارائه شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات و بودجه فدراسیون ها دیگر موضوع مطرح در این نشست بود، ادامه داد: با توجه در پیش بودن بازی های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در رابطه با بودجه ۱۴۰۱ رایزنی هایی با مجلس و دولت انجام شده که گزارش آن ارائه شد، همچنین در خصوص پیش بینی فدراسیون ها و نیازهای آنها نظرات مشورتی توسط اعضا داده شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند، یادآور سد: فدراسیون هایی هم هستند که تا پایان سال دوره ریاست آنها تمام می شود، اعضای هیات اجرایی در مورد این فدراسیون ها نگرانی هایی دارند، به همین دلیل درخواست دادند تا با وزارت ورزش و وزیر ورزش جلسه بگذاریم تا انتخابات‌ها سر تاریخ برگزار شود چون برای بازی‌های آسیایی و المپیک لازم است در فدراسیون‌ها رئیس داشته باشند نه سرپرستی.
هاشمی تاکید کرد: این جلسه ۱۵ یا ۳۰ روز دیگر برگزار می شود، قرار است در همان جلسه در مورد حواشی مرتبط با جریان روز ورزش مباحثی مطرح شود.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد بررسی های انجام شده در این نشست در مورد کمیسیون‌ها خاطرنشان کرد: برای دو کمیسیون گزینه هایی مدنظر بودند که به دلیل مشغله کاری نپذیرفتند اما ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی به دکتر پاسوار داده شد، وی از مدیران ورزشی و صاحب نظر در مباحث برنامه ریزی کشور و تدوین برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه ورزش است.
وی گفت: بررسی در مورد کمیسیون ها در جلسات آینده هیات اجرایی پیگیری می شود، در مورد برخی کمیسیون ها تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود،
وی با بیان اینکه در نشست امروز در مورد موارد خارج از دستور در مورد ورزشکاران و مربیانی که نیاز است فدراسیون ها قبل از المپیک داشته باشند، نیز تصمیماتی گرفته شد، تصریح کرد: یکی از فدراسیون ها تنیس روی میز بود، در مورد این رشته قرار شد که از لژیونرهای خود برای بازی های آسیایی استفاده کند، اعضای هیات اجرایی هم حمایت مالی بیشتر از این رشته را تصویب کردند تا در کسب مدال در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک موثر باشد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما برای المپیک و بازی‌های آسیایی کسب سهمیه و مدال است و هدف گذاری ما در پرداخت‌های مالی منتج به این موضوع می‌شود.
به گفته مناف هاشمی، در نشست امروز اعضای هیات اجرایی فرهادی زاد هم گزارشی از سمینار عدالت جنسیتی در بحرین ارائه کرد، این گزارش بیانگر آن است که عملکرد ایران در عدالت جنسیتی در ورزش چشمگیر است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین گفت: قرار بود در نسبت امروز پاکدل هم گزارشی از یک ماه اخیر حضور خود در آکادمی ملی المپیک ارائه دهد اما این بخش از نشست به جلسه بعد موکول شد.
وی همچنین در رابطه با تقدیر صورت گرفته از هانیه رستمیان و اینکه آیا پاداش وی پرداخت شده است، گفت: همه پاداش ها به فدراسیون داده می شود و موظف هستند کمتر از ۴۸ به ورزشکاران پرداخت کنند. امروز هم به صورت نمادین از وی دعوت شد و حواله پاداش تحویل وی داده و مبلغ و به فدراسیون واریز شد. قربانی هم به دلیل کسالت ناشی از حضور دفاع مقدس در این جلسه حضور نداشتند که برای این سردار ارزوی سلامتی داریم.
«تصمیم در خصوص پرداخت اولین کمک توسط هیات اجرایی به تنیس روی میز که عضو هیات اجرایی هست و همچنین مطرح شدن بحث انتخابات فدراسیون‌ها با توجه به اینکه دوره دو رییس فدراسیون تا پایان سال تمام می‌شود، و یک عضو نیز دوره ریاستش تمام شده است، این شائبه را ایجاد نمی کند که اعضا دنبال منافع رشته خود هستند؟»، مناف هاشمی در واکنش به این موضوع گفت: این نگاه در هیات اجرایی وجود ندارد، پشتیبان همه فدراسیون ها هستیم. هر فدراسیونی برای کسب مدال ایده داشته باشد توجه و حمایت می کنیم چه مربی، ورزشکار و چه اعزام خارج از سهمیه باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33022

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.