• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳

نگرانی اتحادیه اروپا از اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ

  • 28 خرداد 1403 - 0:03
نگرانی اتحادیه اروپا از اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جبهه غرب به رهبری آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان قرار گرفته است. حمایت‌های تسلیحاتی و دیپلماتیک این کشورها مانع اصلی برای توقف نسل کشی غیرنظامیان در غزه محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا نقشی فعال در حمایت دیپلماتیک برای رسیدن تل آویو به خواسته‌هایش ایفا می‌کند.
بر این اساس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از فعالیت جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ و بر ضدکشتی های صهیونیست ابراز نگرانی کرد.
بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره مدعی شد: جنبش انصارالله یمن آزادی دریانوردی در دریای سرخ را تهدید می‌کند. حملات اخیر این گروه بار دیگر جدی بودن مسئله را نشان داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که با جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به غزه همراه بوده است، تاکید کرد: مأموریت نظامی اروپا در دریای سرخ، اقیانوس هند، و خلیج فارس به ایمن سازی آب‌های بین المللی برای همه کشورها ادامه خواهد داد.
جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده است در راستای حمایت از فلسطینیان و توقف نسل کشی در غزه به کشتی‌هایی که با رژیم صهیونیستی اقدام به تجارت کنند حمله کرده و با کشتی‌های سایر کشورها کاری ندارد. با این حال، آمریکا در راستای حمایت از کشتی‌های صهیونیست ناوهای خود را به منطقه اعزام کرده و از کشورهای متحد خود از جمله اتحادیه اروپا و انگلیس نیز در این زمینه کمک می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=59739

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.