• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

نگاه ویژه مدعیان تیم ملی کشتی آزاد به جام تختی

  • 09 اردیبهشت 1401 - 12:43
نگاه ویژه مدعیان تیم ملی کشتی آزاد به جام تختی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از بسته شدن پرونده رقابتهای کشتی آسیا برای آزادکاران کشورمان که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود، مدعیان تیم ملی برای حضور در میادین پیش رو دورخیز کرده اند.

کشتی ایران سه رویداد مهم بیم المللی دیگر را در سالجاری پیش رو دارد که طبیعتاً آزادکاران مدعی تیم ملی برای حضور در این میادین انگیزه بالایی دارند. مسابقات کشورهای اسلامی در مرداد ماه به میزبانی قونیه ترکیه و بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی هم در فاصله‌ای کم از یکدیگر در هانگژو چین و بلگراد صربستان برگزار می‌شود که هر کدام اهمیت بالایی برای مدعیان و کادر فنی تیم ملی دارد.

اما نکته مهم اینجاست تکلیف ملی پوشان اعزامی به این سه رویداد تا حد زیادی در جام تختی به عنوان سومین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص خواهد شد. مسابقاتی که قرار است اواسط خرداد ماه در تنکابن برگزار شود و مدال‌آوران مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ هم از این مرحله وارد چرخه انتخابی خواهند شد. البته با نظر کادر فنی سه آزادکار طلایی ایران در مسابقات جهانی سال گذشته همچنان از حضور در جام تختی معاف هستند و باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی وارد میدان شوند.

همچنین رحمان عموزاد، یونس امامی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و یدالله محبی که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدند هم به غایبان جام تختی اضافه خواهند شد.

از سوی دیگر علاوه بر جام تختی، هنوز تصمیم مشخصی برای چگونگی برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اتخاذ نشده و شاید برخی از مدعیان در مسابقات رودرروی انتخابی در اوزان مختلف و برخی دیگر به حضور در تورنمنت‌های بین المللی به دوبنده تیم ملی دست یابند. آنچه مسلم است فدراسیون کشتی و کادر فنی کشتی آزاد در نظر دارند بهترین نفرات را با توجه به عدالت و قانونمندی در ترکیب تیم ملی قرار دهند تا جای هیچ شک و انتقادی در نحوه اجرای چرخه انتخابی بوجود نیاید.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش اعلام کرد مسابقات قهرمانی آسیا مثل یک تورنمنت در نظر گرفته شده و مهمترین هدف او و همکارانش در کادر فنی، کسب بهترین نتایج در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان آسیا طی روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار شد که تیم ملی کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.