• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

نگاه ویژه آمریکایی‌ها به قهرمان ایرانی کشتی فرنگی جهان

  • 10 دی 1400 - 11:44
نگاه ویژه آمریکایی‌ها به قهرمان ایرانی کشتی فرنگی جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۲۰۲۱ میلادی با تمام فراز و فرودهایش در حالی برای کشتی گیران جهان به پایان رسید که یکی از ستارگان کشتی فرنگی ایران، خاطرات خوبی را از این سال در ذهن و کارنامه اش ثبت کرد. محمدهادی ساروی که دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ بر تن داشت، توانست با کسب یک مدال برنز در المپیک و یک مدال طلای جهان به جمع بزرگان این رشته وارد شود.

درخشش این فرنگی کار آملی تا حدی به چشم مدعیان بین المللی آمد که حتی متولیان کشتی آمریکا از او دعوت کردند همراه با آزادکاران منتخب کشورمان به دالاس برود و در مصاف دوستانه این دو کشور حضور داشته باشد. بدین ترتیب محمدهادی ساروی هم یکی از مسافران کشتی ایران لقب گرفت تا در روز ۲۳ بهمن ماه در آرلینگتون دالاس ایالت تگزاس در این رویداد دوستانه شرکت کند.

محمد هادی ساروی بعد از بازگشت از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در هیچ میدانی حضور نیافت، اما از اواسط آذرماه تمریناتش را استارت زد تا بتواند در مسابقات آتی با همان توان و اقتدار همیشگی روی تشک برود.

نگاه ویژه آمریکایی‌ها به قهرمان ایرانی کشتی فرنگی جهان

در همین راستا قهرمان کشتی فرنگی جهان در خصوص عملکردش در سال ۲۰۲۱ میلادی اظهار داشت: «سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای من بود. دوست دارم سال آینده مدال طلای جهان را تکرار کنم، ضمن اینکه در المپیک بعدی هم بتوانم برنزم را تبدیل به طلا کنم. به هر حال تمریناتم را شروع کردم و قرار است با تیم کشتی آزاد به آمریکا بروم تا با کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم آنها کشتی بگیرم. البته قبلاً با این کشتی‌گیر آمریکایی کشتی نگرفتم و در جهانی نروژ هم قرعه‌ما به هم نخورد.»

وی در پایان با تاکید بر اینکه بسیار مشتاق است دوباره با الکسانیان ارمنستانی کشتی بگیرد ادامه داد: «دو بار با هم کشتی گرفتیم که هر دو بار هم الکسانیان پیروز شده است. دوست دارم دوباره با او کشتی بگیرم که مطمئناً مصاف بعدی ما در یک مسابقه رسمی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. طبیعتاً شکست دادن این کشتی‌گیر توانمند برای من یک انگیزه مضاعف است چراکه معتقدم داشتن رقبای خوب، می‌تواند در روند تمرینات ما بسیار تأثیرگذار باشد.»

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.